به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی
پنجشنبه شب دردیدار جمعی از خانواده شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: امروز خانواده‌ های این شهدا با فقدان آنان مورد آزمون الهی هستند.
وی بیان کرد: اگر آن رشادت ‌ها، مجاهدت ‌ها و ایثارها نمی ‌بود، شاید امروز با آمار بالایی از کشته شدگان روبه رو بودیم و شهدای آتش نشان در این آزمون الهی راه ایثارگری را برگزیدند و با غیرتی مردانه سربلند از آن بیرون آمدند.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: حادثه پلاسکو با وجود هزینه گزافی که با شهادت عزیزانمان به همراه داشت، اما عبرت‌ ها و تجربیاتی نیز به آموخت که باید با درس گرفتن از آنها حوادث احتمالی آینده را با خسارت و هزینه کمتری پشت سر گذاریم.
وی با اشاره به جایگاه رفیع خانواده‌ های شهدا اظهار کرد: خانواده شهدا در ایران اسلامی جایگاه رفیعی دارند و در پیشرفت، تعالی و اقتدار این نظام اسلامی نقشی اساسی را ایفا کرده ‌ و در هر کوی و برزنی نشان شهید و شهادت را همراه خود دارند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه گفت: این حادثه موجب ارتقاء جایگاه سازمان آتش نشانی شد، شاید هیچ چیزی نمی ‌توانست این گونه در کشور ما ثابت کند که آتش نشانان چه وظیفه مهم و خطیری را بر عهده دارند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: امروز جامعه، سازمان آتش نشانی را به عنوان مجموعه ‌ای وظیفه شناس، مسئولیت پذیر، از جان گذشته، شجاع و ایثارگر می ‌شناسد و این امر وظیفه مسئولان و مدیران این سازمان را بسیار سنگین کرده است.
وی افزود: این جایگاه به قیمت شهادت جمعی از جوانان برومند این سرزمین به دست آمده و صیانت و ارتقاء آن امروز بر عهده دست اندرکاران این سازمان است.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار امیدواری کرد که فرزندان شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو در آینده ادامه دهندگان راه پدرانشان بوده و همچون آنان افرادی مثمر ثمر و مایه افتخار برای جامعه اسلامی باشند.
ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری در تقاطع خیابان فردوسی تهران حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه (30 دی) دچار آتش سوزی شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفاء ، ساختمان یکباره به طور کامل فروریخت و تعدادی از آتش نشانان و شهروندان زیر آوار ماندند.
در این حادثه 16 آتش نشان به درجه شهادت نائل شدند و حدود 235 نفر مجروح شدند.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.