به گزارش ایرنا آیین تشییع این 2 شهید گمنام با حضور پرشور اقشار مختلف مردم این شهر و نیز شماری از مسئولان از مقابل تکیه حسینی خلیل آباد آغاز و پس از عبور از خیابان های امام خمینی و شهید باهنر، در بوستان شهید فولادبند، محل تعیین شده برای دفن شهدا، پایان یافت.
یکی از این شهیدان 25 ساله و در سال 64 در عملیات والفجر 8 در جزیره ام‌الرصاص به شهادت رسیده و دیگری 17است که در سال 62 در عملیات خیبر در منطقه عملیاتی جزیره مجنون در شرق دجله به دیدار یار شتافته است.
آیین تشییع پیکر این 2 شهید گمنام، همراه با نوای مداحان اهل بیت علیهم السلام، به فضایی معنوی و عطرآگین بدل شده بود و حضور انبوه عزاداران فاطمی در این مراسم یاد دوران دفاع مقدس و روزهای اعزام کاروان های رزمندگان به جبهه های حق علیه باطل را تداعی می کرد.
امام جمعه خلیل آباد در آیین خاکسپاری این شهیدان گمنام در سخنانی گفت: شهدا از جسم و جان خود گذشتند تا خورشید تابناک اسلام پاینده باشد و ما وظیفه داریم با حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، حافظ خون شهدا باشیم.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ناهیدی افزود: راه و پیام خون شهدا برای همیشه ساری و جاری است.
فرماندار خلیل آباد نیز با تقدیر از حضور پرشور مردم این شهرستان در آیین استقبال و نیز تشییع پیکر شهدای گمنام گفت: دشمنان ایران اسلامی از همین حضور و عظمت مردم ما است که وحشت دارند.
مجتبی شاکری با تاکید بر عمل به وصایای شهیدان اظهار کرد: امروز مردم خلیل آباد میثاقی دوباره با شهدای انقلاب بستند و نشان دادند که فرهنگ شهادت در زندگی آنان ساری و جاری است.
وی افزود: شهدای گمنام نعمت هستند زیرا این شهدا علیرغم اینکه اسم و رسم و نشانی ندارند ولی تمام میهن اسلامی پذیرای این گلگون کفنان تاریخ دوران دفاع مقدس است.
شهرستان 50 هزار نفری خلیل آباد که در 242 کیلومتری مشهد واقع است در دوران دفاع مقدس 285 شهید، 13 آزاده و 450 جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده است.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
ن/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.