محسن مسعودیان راد روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: این میزان کمک های مردمی از بیش از 600 صندوق در سطح شهرهای استان جمع آوری شده است.
وی با تاکید بر اینکه همه صدقات نیز در کنار کمک‌های دیگر به‌صورت صد در صد به محرومین اختصاص می‌یابد، بیان کرد: بخشی از هزینه‌های جاری کمیته امداد از طریق منابع درآمدزایی این سازمان صورت می‌گیرد و کمک‌های مردمی به شکل بهینه برای رفع محرومیت در مناطق مختلف خراسان رضوی هزینه می شود.
وی از استقرار 80 پایگاه نیکوکاری ثابت در سطح ادارات این استان هم‌زمان با جشن نیکوکاری خبر داد و گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های تخصصی کمیته امداد بسیار گسترده و نیازمند اطلاع‌رسانی توسط اصحاب رسانه است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اشاره به اینکه دغدغه مسؤولان این نهاد ایجاد شرایط مناسب برای محرومین در آستانه نوروز است،‌اظهار کرد: جشن نیکوکاری امسال با رویکرد جدیدی در نظر گرفته‌شده و 9 گام ازجمله شناسایی خیرین، تعیین نیازها و خلاءهای سازمانی حوزه اعتبارات در کمیته امداد، نیازسنجی از خانواده‌ها و محله هایی که محرومیت بیشتری دارند، طراحی شده است.
مسعودیان راد با بیان اینکه بیماران صعب العلاج شناسایی‌شده اند، اضافه کرد: تلاش شده کمک خیرین به روستاها ها نیز اختصاص یابد.
وی با اشاره به تخریب و آسیب منازل خانواده‌ها در تایباد و خواف به دلیل بارش برف سنگین اخیر و سیل بیان کرد: علاوه بر بازسازی این منازل، زمینه اشتغال مرزنشینان دوغارون در تایباد نیز فراهم شده که در قالب کارآفرینی عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: همه مدارس سطح خراسان رضوی برای جشن نیکوکاری هم‌زمان با 18 اسفندماه امسال همکاری دارند و پایگاه مهم جشن نیکوکاری هستند و علاوه بر این، در تاریخ 19 اسفندماه امسال نیز به‌صورت عمومی و در سطح ارگان‌ها و نهادهای دولتی جشن نیکوکاری برگزار می‌شود و 20 اسفندماه امسال نیز در نماز جمعه در سراسر خراسان رضوی پایگاه‌های جشن نیکوکاری استقرار می یابد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با بیان اینکه شعار این جشن، بهار همدلی، شکوه مهربانی است ، اظهار کرد: وضعیت خانواده‌ها با توجه به بازدیدهای انجام‌شده مشخص شده است.
مسعودیان راد افزود: محرومیت در حاشیه شهر مشهد و شهرستان‌هایی همچون زاوه، کوه سرخ، بجستان، رُشتخوار و خواف نیز بسیار زیاد است که تلاش شده این نقاط مورد توجه قرار گیرند.
وی بیان کرد: پایگاه‌های نیکوکاری امسال با رویکرد کیفی بخشی و اثرگذاری در نظر گرفته‌شده و حدود 80 پایگاه فعال و قوی مربوط به ادارات برنامه‌ریزی‌شده است.
هم اکنون 171 هزار خانوار با جمعیت حدود 400 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی هستند.
6012 / 7496 خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.