براساس مصوبه یکصد و شصت و یکمین نشست علنی شورای اسلامی مشهد در روز سه شنبه، شهرداری مشهد مکلف شد تا پایان سال جاری نسبت به بازگشایی معابر واقع در بخش شمالی پادگان لشکر 77 خراسان رضوی اقدام نماید.
در تبصره این مصوبه آمده است شهرداری مشهد می تواند از طریق ماده 9 قانون نحوه خرید و تملک اراضی برای اجرای برنامه های عمومی و عمرانی استفاده کند.
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در موافقت با این مصوبه گفت: بازگشایی معابر کمک بزرگی به حل مشکل ترافیکی 20 ساله مشهد در آن منطقه خواهد کرد.
حسنعلی اخلاقی با تاکید بر همکاری ارگانهای نظامی در امور عمومی شهر افزود: پادگان نیروی انتظامی نیز در بولوار خیام مشهد برای اجرای طرح های عمومی شهر با شورای اسلامی همکاری خوبی داشته که نتیجه آن ترافیک روان در این بولوار است.

* تصویب جذب سرمایه گذار خصوصی برای پروژه حلما (مجد2)
براساس مصوبه دیگر امروز شورای اسلامی مشهد، شهرداری مشهد می تواند از طریق فراخوان نسبت به جذب سرمایه گذار خصوصی برای اجرای پروژه مشارکتی تجاری مسکونی حلما اقدام کند.
یکی از اعضای شورای شهر مشهد در این باره گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 9 هزار و 221 متر مربع در حاشیه بولوار مجد و خیابان حر عاملی و با زیربنای 54 هزار و 839 متر مربع از طریق شهرداری به بخش خصوصی واگذار می شود.
علی اصغر نخعی راد افزود: سهم شهرداری در این پروژه معادل 61،20 درصد ارزش کل پروژه و سهم سرمایه گذار 38،80 درصد آن تعیین شده که تقسیم منافع نیز بر همین مبنا صورت خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: این مصوبه در راستای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و استفاده از توان، سرمایه و مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه های شهری و در اجرای اصل 44 قانون اساسی به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.
7495 / 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.