برات علی نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: علی رغم همه مشکلات و تنگناهای مالی دولت، وضعیت این شهرستان در سرفصل های مختلف ارتقای چشمگیری یافته است.
وی از اجرای دومین کارخانه طلای استان و بهره برداری از آن تا پایان امسال در بردسکن اشاره کرد و گفت: این واحد با سرمایه گذاری هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی اجرا می شود که نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد منطقه خواهد داشت.
وی عنوان کرد: اگرچه دورنمای توسعه شهرستان در حوزه کشاورزی است اما در حوزه معادن در 3 سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته و به گونه های تدبیر شده که مواد معدنی شهرستان خام فروشی نشود.
فرماندار بردسکن افزود: با بهره برداری از شماری از معادن شهرستان زمینه اشتغال چهار هزار نفر در شهرستان فراهم می شود و حتی می تواند جنوب خراسان را به لحاظ اقتصادی متحول کند.
علی نیا افزود: تنها در دهه فجر امسال 85 طرح با اعتباری افزون بر 760 میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح یا آغاز شد که 87 درصد اعتبارات صرف شده در این طرح ها در مناطق روستایی هزینه شده است.
وی به طرح گازرسانی به 15 روستای این شهرستان اشاره کرد و گفت: این طرح در کمتر از یک سال با اعتبار 100 میلیارد ریال اجرایی شد و امروز مفتخریم اعلام کنیم 100 درصد روستاییان بخش شهرآباد از نعمت گاز برخوردار هستند.

* دولت یازدهم به دنبال ارائه آمار و ارقام غیرواقعی نیست
فرماندار بردسکن با بیان اینکه دولت به دنبال ارائه آمار و ارقام غیرواقعی نیست، گفت: مسئولان باید با شفافیت خدمات و اقدامات انجام شده را برای مردم بازگو کنند و آنها را در جریان خدمات صورت گرفته قرار دهند.
علی نیا به اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح بیماران روستایی تنها 3 درصد و بیماران شهری فقط 6 درصد فرانشیز هزینه درمان را پرداخت می کنند.
وی از صدور مجوز ساخت بیمارستان 170 تختخوابی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بردسکن خبر داد و گفت: بیمارستان کنونی قدمتی 30 ساله دارد و ضروری بیمارستان جدید از ردیف اعتبارات ملی برخوردار شود تا یاری خیران منطقه هرچه زودتر ساخته شود.
شهرستان 76 هزار نفری بردسکن در 273 کیلومتری مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
ن/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.