به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد افزود: رهبر معظم انقلاب در این کنفرانس خط کلی حرکت ضد اسرائیلی در جهان اسلام را تبیین کردند و این اقتدار کمر حامیان اسرائیل را در دنیا شکست.
وی با اشاره به برپایی کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار کرد: در این کنفرانس حکومت سعودی و دولت ناپاک ترکیه در کنفرانس مونیخ دست به دست داده و با اسرائیل یکی شدند و به جانب ایران که ضد صهیونیسم و اسرائیل است، حمله داشتند.
وی بیان کرد: به این منظور با هدایت مقام معظم رهبری با تصمیم مجلس شورای اسلامی، کنفرانس حمایت از انتفاضه در ایران برگزار شد که به دنیای غرب و آمریکا اعلام کنیم که تازه اول جنگ با اسرائیل است.
وی در ادامه گفت: این در حالی بود که عده ای در کشور این تصور را داشتند که چون در خوزستان خانه های مردم از سیل آسیب دیده و خودمان گرفتاری های زیادی داریم چرا باید به فکر حمایت از انتقاضه باشیم؟
آیت الله علم الهدی با تاکید بر لزوم مدیریت جامع نظام بیان کرد: مسئولان نظام که درصدد خدمت به مردم و مدیریت بحران و حل مشکلات مردم هستند، نباید اقتدار نظام و اسلام را فراموش کنند.
وی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب با بصیرت و مدیریت جامع خود راهگشا و روشن کننده مسیر و تعیین کننده خط و جاده در امور مختلف کشور هستند.
امام جمعه مشهد در بخشی از سخنانش با اشاره به حوادث طبیعی که هفته گذشته در کشور رخ داد، گفت: بحران های رخ داده بر اثر حوادث طبیعی در جنوب کشور خوب مدیریت نشد و مردم در برخی از روستاهای خوزستان بر اثر سیل و ویرانی به مدت طولانی آب و برق نداشته و در سرما ماندند که رهبری تعبیر 'دلخراش' را برای این حوادث عنوان کردند.
آیت الله علم الهدی افزود: این در حالی بود که سیلی که در تایباد خراسان رضوی موجب ویرانی هایی در چند روستای این شهرستان مرزی شده بود، با مدیریت خوب و حضور مسئولان، به ویژه استاندار در منطقه، به خوبی مهار شد و خانواده های روستایی سیل زده بلافاصله در داخل شهر و در سالن هایی اسکان یافتند.
وی در بخشی از سخنانش با قدردانی از شورای اسلامی و شهرداری مشهد گفت: شیب مدیریت خدمات شهری در مشهد در سالهای گذشته به سمت مناطق محروم تغییر یافته است و از این بابت باید از مسئولان تشکر کرد.
وی با اشاره به افتتاح خط 2 قطار شهری مشهد در هفته گذشته بیان کرد: مبدا و مقصد این خط قطارشهری در حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار قرار دارد و امید است در تعیین قیمت بلیت نیز شرایط مردم و وضعیت درآمدی آنان لحاظ شود.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.