به گزارش ایرنا محمدجواد یزدانی، چهارشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی با اشاره به بالا بودن آمار موتورسیکلت در این شهرستان گفت: 88 درصد آسیب دیدگان حوادث ترافیکی کاشمر را راکبان موتور سیکلت ها دربرمی گیرند.
به گفته او 40 درصد جان باختگان حوادث ترافیکی در کاشمر خودروسواران، 31 درصد موتورسواران و 29 درصد عابران پیاده هستند.
وی افزود: 88 درصد حوادث ترافیکی این شهرستان در نقاط شهری و 13 درصد در مناطق روستایی روی می دهد.
وی با اشاره به هفته سلامت مردان، توجه به سلامت این قشر را ضروری خواند و گفت: با توجه به شرایط زندگی، استرس ها و مسائل ترافیکی، حوادث و خطرات برای مردان بیشتر از زنان است و بر همین اساس سازمان بهداشت جهانی توجه ویژه ای به حوزه سلامت مردان دارد.
یزدانی گفت: سالانه سه هزار نفر به علت حوادث ترافیکی در کاشمر دچار آسیب می شوند، گفت:80 درصد از مراجعات به بیمارستان به دلیل حوادث را مردان تشکیل می دهند و 65 درصد آسیب دیدگان و 56 درصد فوت شدگان در کاشمر مردان زیر 30 سال هستند.
وی با اشاره به اینکه مرگ و میر حوادث ترافیکی در کودکان زیر 10 سال و سالمندان سه برابر گروههای سنی دیگر است، توجه به موضوع سلامت کودکان و سالمندان در بحث حوادث ترافیکی را مهم دانست و بر تلاش برای کاهش سوانح و حوادث تاکید کرد.
یزدانی با بیان اینکه برای ایام نوروز سامانه 190 از سوی وزارت بهداشت برای ثبت شکایات مردمی تعیین شده است، گفت: تمام شکایت ها و گزارشات پی گیری می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به فعالیت 2 بیمارستان در این شهرستان گفت: پس از مدت ها پیگیری مجوز خرید دستگاه ام.ار.آی برای شهرستان صادر و تا چند ماه آینده نصب و راه اندازی می شود.
یزدانی افزود: همچنین عملیات ساخت ساختمان بلوک زایمانی، شیمی درمانی و کلینیک ویژه نیز امسال آغاز شده که امیدواریم در ماههای اول سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.
شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7479/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.