سعید رزم آرا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق هماهنگی صورت گرفته مقرر شده که این پروژه در اختیار هیات کاراته خراسان قرار گیرد تا اعتبار آن از طریق خیرین حوزه کاراته شامل پیشکسوتان این رشته ورزشی تامین شود.
وی همچنین از ساماندهی و فعالیت هفت هزار کاراته کار به صورت حرفه ای در خراسان رضوی خبر و ادامه داد: هم اینک 70 سبک کاراته در این استان فعال است و همه ورزشکاران سازمان یافته بیمه نیز شده اند.
رئیس هیات کاراته خراسان رضوی گفت: تعداد ورزشکاران این رشته نسبت به پارسال افزایش یافته که نشانگر علاقه مند مردم به ورزش کاراته است.
وی کشف استعدادهای جوان را از رویکردهای هیات کاراته خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: یکی از موضوعاتی که به صورت ویژه امسال دنبال شد کشف استعدادهای گوناگون در سبکهای مختلف کاراته است.
او افزود: دوره های مختلف استعدادیابی در شهرستانهای مختلف برگزار شده که دستاورد اصلی آن حضور پررنگ خراسان رضوی در رده های سنی گوناگون در مسابقات قهرمانی کشور است.
رزم آرا ادامه داد: با این وجود در رده سنی بزرگسالان ورزشکاری از خراسان رضوی در تیم ملی حضور ندارد اما در رده سنی نوجوانان، جوانان و نونهالان ورزشکاران این استان جزو بختهای نخست حضور در تیم ملی به حساب می آیند.
وی گفت: مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان کشور فروردین ماه آتی برگزار می شود لذا یکی از برنامه ریزیهای هیات کاراته خراسان رضوی حضور قدرتمند ورزشکاران این استان در آن رقابتها است.
رئیس هیات کاراته خراسان رضوی در ادامه کمبود منابع مالی را از مشکلات این حوزه ذکر و بیان کرد: باید شرایط بگونه ای فراهم گردد تا بخش خصوصی توجه بیشتری به حوزه ورزش و به خصوص رشته هایی همچون کاراته داشته باشند.
وی افزود: برگزاری کلاسهای مختلف داوری و افزایش سطح کیفی مربیان در سبکهای مختلف کاراته از دیگر فعالیتهایی بوده که به صورت ویژه در سال 95 دنبال شده است.
از 70 سبک رشته فعال کاراته در خراسان رضوی 23 سبک آن مربوط به بانوان و 47 سبک مربوط به آقایان است.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.