به گزارش ایرنا دکتر هادی بیژن نژاد، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 53 مورد از شکایت های رسیده پس از بررسی های انجام شده، به دلیل نداشتن سند یا شاهد، وارد تشخیص داده نشد و از چرخه پیگیری خارج شد.
وی بیان کرد: با رسیدگی به دیگر پرونده های شکایت، برای 19 پزشک توبیخ کتبی صادر شد و سه مطب نیز طبق قوانین مربوطه به مدت سه ماه تعطیل شد.
وی خاطرنشان کرد: طبق شیوه نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص دریافت وجه اضافی، اگر پزشکی مبادرت به این اقدام کند، ابتدا توبیخ کتبی گرفته و در صورت تکرار این تخلف، مطب او تعطیل می شود.
بیژن نژاد در ادامه گفت: سالانه بیش از 20 میلیون مورد خدمت سرپایی و بین 600 تا 800 هزار خدمت بستری در شهر مشهد ارائه می شود که به طور میانگین یک مورد از آنها در روز منجر به شکایت می شود.
مدیر اجرایی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: این در حالی است که امکان شکایت از پزشکان در خصوص دریافت وجه اضافی برای همه وجود دارد و در چهارچوب طرح تحول نظام سلامت در سالهای اخیر به طور جد این شکایت ها از مراکز درمانی خصوصی و دولتی، مورد رسیدگی قرار می گیرد.
بیژن نژاد افزود: با توجه به تشدید نظارت بر چرخه ارائه خدمات درمانی، می توان گفت موارد دریافت وجه اضافی از سوی پزشکان بسیار اندک است و برخی شایعات مبنی بر زیاد بودن موراد تخلف پزشکان، عامدانه و هدفمند و یا از سر ناآگاهی انعکاس می یابد.
هم اینک بیش از 6 هزار پزشک در شهر مشهد فعالیت دارند که 2 هزار نفر آنان پزشک متخصص و بقیه پزشک عمومی اند.
خبرنگار: مریم انجیدنی **‌ انتشار دهنده:‌ علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.