به گزارش ایرنا، فرماندار مشهد با صدور بیانیه ای اعلام کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بزرگ مردی بود که هوش و ذکاوتش موانع بسیار را از مسیر انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران برداشت.
محمد رحیم نوروزیان در این پیام درگذشت عالم مجاهد، یار دیرین امام راحل و رهبری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده آن مرحوم و هموطنان عزیز به ویژه شهروندان مشهد تسلیت گفت.
نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامهایی در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.
در پیام 'عبدالله حاتمیان' نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی آمده است: ضایعه عظیم درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام رحل و رهبری را به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران به ویژه همشهریان محترم تسلیت عرض می کنم و برای آن عزیز سفرکرده علو درجات را از خداوند متعال خواستارم.
در پیام 'محمدحسین حسین زاده بحرینی' نماینده مردم مشهد و کلات نیز آمده است: ارتحال یار دیرین امام راحل و همراه صمیمی انقلاب، آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را به رهبر معظم انقلاب و همه دوستداران انقلاب اسلامی تسلیت عرض می‌ کنم.
این پیام می افزاید: بیش از نیم ‌قرن مجاهدت بی ‌وقفه و خستگی‌ ناپذیر و توفیق همراهی صمیمانه با امام امت و رهبر معظم انقلاب، تحمل شکنجه و مشقت در زندان ‌های طاغوت، حضور طولانی‌ مدت و مؤثر در جبهه‌ های دفاع مقدس در کسوت جانشین فرمانده کل قوا و فرماندهی جنگ، توشه‌ های گران ‌بهایی است که هاشمی فقید در کارنامه خود اندوخته است. خداوند او را با ارواح طیبه اولیای خود محشور فرماید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در پیامی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم ایران به ویژه جامعه دانشگاهی تسلیت گفت.
در پیام دکتر مصطفی مهرابی بهار آمده است: آن سفر کرده، در دوران رژیم طاغوت و وابسته پهلوی، رنج و محنت بسیار متحمل شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با قبول مسئولیت های مهم همچون ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز مجلس خبرگان رهبری، کوشا بود.
این پیام می افزاید: اینجانب به نمایندگی از هیات رئیسه، اعضای هیات علمی و خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم ایران به ویژه جامعه دانشگاهی تسلیت می گویم و برای روح بلند آن عزیز از دست رفته علو درجات از درگاه حضرت احدیت خواستارم.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز با صدور پیامی درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت و افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی نستوهی مبارز و مجاهد اسلام و انقلاب بود که همواره در بزنگاه های بحران خیز معاصر نقش بی بدیلی در عبور از بحران و ایجاد اطمینان در میان ملت داشت.
در پیام دکتر محمد کافی آمده است: رحلت نابهنگام و جانکاه بزرگمرد انقلاب، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام راحل و رهبری که عمر پر برکت خویش را مصروف حفظ و اعتلای آرمانهای انقلاب کبیر اسلامی و ایران عزیز نمود مایه بهت و اندوه عموم ایرانیان شد.
همچنین دانشگاه فردوسی مشهد با صدور پیامی درگذشت مجاهد فقیه، یار دیرین امام (ره)، یاور روزهای سخت انقلاب و رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را ضایعه ای غم انگیز و اندوهی سهمگین برای نظام و میهن اسلامی ایران توصیف کرد.
در ادامه این پیام آمده است: دانشگاه فردوسی مشهد ضمن ارج نهادن به خدمات ارزشمند و عمر بابرکت این عالم مجاهد، مراتب تسلیت و تعزیت خود را به پیشگاه امام عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، ملت عزیز ایران و جامعه دانشگاهیان ابراز می دارد و از خداوند متعال علو درجات را برای ایشان مسالت می نماید.
شورای اسلامی شهر مشهد نیز به همین مناسبت پیام تسلیت صادر کرد.
در این پیام آمده است: خبر درگذشت یار دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب، آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ، 19 دی ماه را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به یک روز غمگین تبدیل کرد.
پیام مزبور می افزاید: آیت الله هاشمی رفسنجانی از ابتدای فعالیت های ضد رژیم شاهنشاهی در کنار حضرت امام خمینی (ره) حضور داشت و فعالیت های زرینی از خود در تاریخ انقلاب اسلامی بر جای گذاشت و زحمات بسیار برای انقلاب کشید که بر هیچکس پوشیده نیست.
علیرضا کاظمی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در پیامی ضمن تسلیت درگذشت این عالم عالیقدر گفت: این یار وفادار انقلاب و مردم، همواره در دوران پر فراز و نشیب زندگی پر ثمرش و در مسئولیت های حساس و خطیر خود نقشی به سزا و موثر در رشد و تعالی نظام انقلاب اسلامی ایران داشت و تلاش ها و مجاهدت های این‌ بزرگ مرد تاریخ معاصر هیچگاه از خاطر مردم بزرگوار و فهیم ایران پاک نخواهد شد.
هیاتهای مختلف ورزش استان نیز در پیامهایی درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر** منتشرکننده: محمد حسین علی مقدم

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.