حمید صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفتوی بیان کرد: تنها کانال رسمی اداره کل حفاظت محیط زیست در شبکه های اجتماعی کانال شامخ(شبکه اطلاع رسانی محیط زیست خراسان رضوی) است و درج هرگونه خبر در شبکه های اجتماعی، غیر از این خروجی مورد تائید نیست.
این مسئول اظهار کرد: طرح نظارت و پایش در ماههای اخیر در کلیه آبگیرهای استان و محل های زندگی پرندگان مهاجر و بومی آبزی و کنار آبزی اجرا شده و وضعیت بیماری آنفوآلانزای پرندگان در استان تحت نظارت دقیق و کامل قرار دارد.
وی گفت: بر این اساس کلیه شهرستانهای استان با نظارت کامل انجام شده تا کنون هیچ گزارشی از مشاهده حتی یک نمونه از این بیماری را نداشته اند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی اظهار کرد: عدم صدور پروانه شکار پرنده در سال جاری نیز با هدف کنترل دقیق وضعیت پرندگان در آبگیرها و مناطق تحت حفاظت استان صورت گرفته است.
وی وجود 22 آبگیر، سد و بند اصلی میزبان پرندگان مهاجر در خراسان رضوی را یادآور شد بیان کرد: البته پرندگان مهاجر در هر محل و منطقه ای که شاهد تجمع آب هستیم، حضور دارند.
صالحی گفت: معمولا این استان میزبان 40 گونه پرنده مهاجر است که بیشترین جمعیت آن به گونه اردک سرسبز تعلق دارد.
20 درصد مساحت 118هزار کیلومترمربعی خراسان رضوی زیر پوشش حفاظت محیط زیست و مساحت زیستگاههای این استان دو میلیون و 500 هزار هکتار است.
خراسان رضوی به ازاء هر 25 هزار هکتار یک محیطبان در اختیار دارد.
حدود 80 گونه پستاندار، 285 گونه پرنده، دو گونه دو زیست، 68 گونه خزنده و 24 گونه ماهی در خراسان رضوی زیست می کنند.
گونه های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره، کبک است.
6012/7496 خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده:‌علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.