به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از چهار طرح اقتصادی و تولیدی در گناباد افزود: تنها رقیب استان خراسان رضوی از این نظر در سطح بین المللی کشور هلند است.
وی ادامه داد: در شرایط رکود بازارهای جهانی، میزان صادرات استان خراسان رضوی در 9 ماهه سال جاری با رشد بیش از 9 درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال به یک میلیارد و 254 میلیون دلارافزایش یافت.
وی با اشاره به افتتاح دومین دفتر ارزیابی صادرات گمرکی خراسان رضوی در شهرستان گناباد گفت: راه اندازی این دفاتر نقش بسیار مهمی در توسعه صادرات شهرستان ها دارد.
وی اظهار کرد: بعد از مدت هشت ماه از راه اندازی نخستین دفتر ارزیابی گمرکی خراسان رضوی در نیشابور، 60 هزار تن کالا به ارزش 30 میلیون دلار از این شهرستان صادر شده است در حالی میزان صادرات شهرک صنعتی توس به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین شهرک صنعتی استان در این مدت 47 میلیون دلار بود.
وی گفت: این مساله نشان می دهد که با رفع موانع موجود و راه اندازی دفاتر گمرکی و بهره گیری بیشتر از ظرفیتهای اقتصادی منطقه ای، شهرستان ها توان رقابت با شهرکهای بزرگ مرکز استان را هم دارند.
وی ضمن تاکید بر اهمیت ایجاد گفتمان اقتصاد مقاومتی در بین بخشهای مختلف خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باید با تغییر نگاه و خودباوری و توجه به اقتصاد مقاومتی بستر توسعه و رونق اقتصادی در استان بیش از پیش هموار شود و تاکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید در صحنه عمل عینیت یابد.
استاندار خراسان رضوی گفت: باید مراقب بود که اختلاف های جناحی موجب به بیراهه کشاندن ما نشود و با دشمن شناسی و پرهیز از توهم دشمنی نسبت به همدیگر، با همدلی برای رونق اقتصادی جامعه تلاش کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی نیز گفت: بعد از برجام تعداد هیاتهای اقتصادی که به ریاست استاندار و سایر مسئولان ذیربط از این استان به سایر کشورها اعزام شده اند رشد خوبی داشته است و این مساله نوید بخش توسعه و رونق اقتصادی است.
راضیه علیرضایی گفت: در مجموع تاکنون 476 واحد تولیدی دارای مشکل این استان از چهار هزار و یکصد میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید بهره مند شدند.
فرماندار گناباد هم گفت: از مجموع 62 طرح تولیدی دارای مشکل معرفی شده این شهرستان برای استفاده از تسهیلات رونق تولید، 13 طرح از تسهیلات استفاده کردند و 19 طرح در مرحله عقد قرار داد قرار دارند.
محمد علی نبی پور گفت: هفت هزار و 698 تن کالا در 9 ماهه سال جاری از گناباد به خارج کشور صادر شده است که این میزان از نظر وزنی 212 و از نظر ارزش 89 درصد افزایش داشته است.
یکی از این طرحهای بهره برداری شده دفتر ارزیابی گمرکی گناباد به عنوان دومین دفتر گمرکی شهرستانهای خراسان رضوی بود که با اعتبار 200 میلیون ریال بهره برداری رسید.
با راه اندازی این دفتر کلیه مراحل گمرکی صدور کالا در گناباد انجام و کالاها بدون تشریفات گمرکی دیگر در مسیر به سایر کشورها صادر می شود.
توسعه تولید کیسه پروپیلن بافته شده ، برش انواع سنگ و اسید کلریدریک سولفات پتاسیم دیگر طرحهایی بودند که با مجموع اعتبار 106،5 میلیارد ریال بهره برداری از آنها آغاز شد.
این طرحها با مجموع ظرفیت 21 هزار و 800 تن برای 80 نفر اشتغال ایجاد کرده اند.
استاندار خراسان رضوی و هیات همراه همچنین در ادامه سفر یک روزه خود به گناباد با نثار گل به مقام شامخ شهدای گمنام این شهرستان ادای احترام و با تعدادی از ایثارگران این شهرستان دیدار کردند.
165 واحد صنعتی در بخش های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعال است.
برای راه اندازی این واحدها هزار و 273 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و فعالیت این تعداد واحد صنعتی در گناباد برای سه هزار و 284 نفر به طور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی با 447 هکتار زمین و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.
گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
2095/6012 خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.