غلامرضا بصیری پور روز چهارشنبه در حاشیه هفتصدمین جلسه موسسه خیریه بیماران آسیب پذیر طوس در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: فعالیت این موسسه با هدف کمک به بیماران نیازمند و بی بضاعت از سال 1379 آغاز شده و پاسخگوی بیماران نیازمند از هر نقطه کشور می باشد.
وی اظهار کرد: طی سال جاری نیز بیش از سه هزار و 210 بیمار زیر پوشش این موسسه قرار گرفته اند.
وی گفت: نشست های این موسسه برای کمک به بیماران نیازمند مراجعه کننده به طور مستمر و منظم روز های چهارشنبه هر هفته برگزار می شود.
بصیری پور افزود: تاکنون بیماران بسیاری که از شهرهای مختلف کشور به مشهد سفر کرده و طلب امداد از این موسسه کرده اند، زیر پوشش قرار گرفته و حتی مکان اسکان و هزینه بلیط برگشت آنان به شهرستان محل سکونتشان نیز توسط خیرین این موسسه تامین شده است.
وی اظهار کرد: کمک های این موسسه به بیماران نیازمند به صورت نقدی یا تامین دارو و سایر هزینه های آنان است.
وی هزینه نقدی پرداخت شده برای کمک به درمان بیماران نیازمند از ابتدای تاسیس این موسسه تاکنون را بیش از 14 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بیش از 6 میلیارد ریال آن مربوط به سال جاری بوده است.
بصیری پور افزود: سه برابر مبلغ مزبور نیز به صورت غیر نقدی برای کمک به بیماران نیازمند هزینه شده است.
وی ادامه داد: 90 درصد هزینه های یاد شده صرف تامین داروی بیماران شده است.
وی خیرین ثابت عضو این موسسه را 110 نفر عنوان کرد و گفت: بقیه اعضا به صورت موردی یا حامی بیمار فعالیت می کنند.
فرماندار مشهد نیز گفت: در هر شهرستان استان خراسان رضوی از جمله مشهد کمیته حمایت از بیماران خاص تشکیل شده که با کمک دستگاههای ذیربط مانند هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به بیماران نیازمند کمک می کنند.
رحیم نوروزیان افزود: از طریق این کمیته اقدامات و نیازمندی های لازم برای کمک به بیماران با کمک مراکز خیریه پیگیری می شود.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.