محمد حسین یزدی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمود تولد حضرت عیسی (ع) و آغاز سال میلادی در موزه آستان قدس رضوی شامل بیش از 200 قطعه تمبر، پاکت های مهر روز و کارت پستال از کشورهای مختلف پنج قاره جهان است که یکی از غنی ترین مجموعه های تمبر درباره کریسمس را در جهان اسلام شامل می شود.
وی بیان کرد: این مجموعه تمبر، پاکت و کارت پستال توسط دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مجموعه داران به موزه حضرت رضا (ع) اهدا شده یا توسط سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی خریداری شده است.
وی اظهار کرد: تمبرها و کارت پستال های مربوط به کریسمس در این گنجینه از جزایر و کشورهای مختلفی جمع آوری شده که تصاویری از تولد حضرت عیسی مسیح (ع)، کیک تولد حضرت عیسی، جشن های کریسمس، مراسم مذهبی در کلیسا، درخت کریسمس، بابانوئل، تمثال حضرت عیسی (ع)، تمثال حضرت مریم که عیسی(‌ع ) را در آغوش دارد؛ اظهار ارادت چوپانان به نوزاد حضرت عیسی (ع) را نشان می دهد.
یزدی نژاد گفت: قدیمی ترین تمبر کریسمس در این گنجینه مربوط به سال 1957 میلادی است که در کشور استرالیا تولید شده که تولد حضرت عیسی (ع) را نشان می دهد.
مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی اظهار کرد: یکی از تمبرهای این مجموعه مربوط به جزیره کریسمس است که در قاره اقیانوسیه واقع شده و چون این جزیره در روز میلاد حضرت عیسی (ع) در 25 دسامبر سال 1643 میلادی کشف شد، نام کریسمس بر آن نهاد شده است.
یزدی نژاد گفت: تمبری به مناسبت کریسمس با نشان دادن هاله ای از چهره حضرت عیسی (ع) در این گنجینه وجود دارد که مربوط به کشور ایران است و در 12 اسفند 1360 شمسی در شمارگان چهار میلیون قطعه توسطی شرکت پست ایران چاپ و منتشر شده است.
وی با اشاره به غنای فرهنگی موزه آستان قدس رضوی گفت: در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه حضرت رضا (ع) 800 هزار قطعه تمبر، اسکناس و سکه از 240 کشور و مستعمرات سابق آنها نگهداری می شود.
7489/ 6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.