مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی اعلام کرد: وضعیت ذخایر خون در این استان نامناسب است.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: وضعیت ذخایر خون در این استان همچنان نامناسب است و ادامه این روند پاسخگویی به بیماران نیازمند خون را با مشکل مواجه خواهد کرد.

به گزارش جماران، دکتر مجید عبداللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش مراجعه مردم به پایگاههای انتقال خون به دلیل سرما و برودت هوا و شیوع کرونا ذخیره خون در این استان را کاهش داده است.

وی از کاهش حدود ۱۵ درصدی ذخایر خون در خراسان رضوی طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۸۲ هزار داوطلب به پایگاههای اهدای خون در این استان مراجعه کرده‌اند که بیش از ۶۰ هزار نفر آنها که شرایط لازم را  داشته‌اند موفق به اهدای خون شدند.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) خواست با حضور در پایگاههای اهدای خون به یاری بیماران نیازمند خون بشتابند چرا که با ادامه کاهش ذخایر خونی، مراکز درمانی برای تامین خون بیماران با چالش جدی مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۶ پایگاه اهدای خون در مشهد شامل پایگاه امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی، امید واقع در نبش خیابان شیرازی، پایگاه شهید کریمی واقع در بلوار شریعتی، پایگاه میلاد واقع در بلوار استقلال، پایگاه مهر واقع در نبش بلوار ابوطالب و پایگاه ثامن و هفت پایگاه در دیگر شهرستانهای خراسان رضوی پذیرای داوطلبان اهدای خون در نوبت صبح هستند.

عبداللهی گفت: پایگاه امام رضا (ع) در ۲ نوبت صبح و عصر هر روز و پایگاه ثامن مشهد در نوبت صبح روزهای فرد فعال است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.