مدیرکل انتقال خون اصفهان اعلام کرد که ذخایر و فرآورده های خونی این استان از هفت به سه روز کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا ذخایر و فرآورده‌های خونی استان از هفت به سه روز رسیده است.

مجید زینلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ادامه داد: نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و بیماران سرطانی، دیالیزی و خاص از جمله تالاسمی، زنان باردار و مصدومان تصادفات و دیگر موارد نیازمند خون هستند.

مدیرکل انتقال خون اصفهان افزود: مراکز درمانی استان روزانه به ۴۵۰ واحد خون برای درمانی بیماران خود نیاز دارند به ویژه بیماران تالاسمی که تعداد آنها در استان دست‌کم ۲ هزار نفر است و بطور مستمر به خون نیاز دارند و هر نفر ماهانه باید ۲ تا سه واحد دریافت کنند.

وی به شهروندان و اهداکنندگان خون در استان اطمینان داد که پایگاه‌های انتقال خون به لحاظ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در رابطه با کرونا بسیار امن است زیرا تمام امکانات بهداشتی، جداسازی فیزیکی، وسایل حفاظت شخصی در اختیار کارکنان‌ و اهداکنندگان قرار می‌گیرد.

مدیرکل انتقال خون اصفهان افزود: این در حالیست که گیرندگان خون با اطمینان از خون‌های اهدایی استفاده می‌کنند زیرا خون‌های اهدایی پس از انجام آزمایش‌های لازم و ضروری مورد مصرف قرار می‌گیرد.

زینلی با بیان اینکه ۹۷ درصد اهدا کنندگان خون مردان هستند، افزود: تنها سه درصد از اهدا کنندگان خون  را زنان تشکیل می دهند که  نباید فراموش شود که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۱۱ واحد پلاسما کوویدی در مرکز اهدای خون اصفهان دریافت می‌شود گفت: نیاز به پلاسمای کوویدی در استان اصفهان رو به افزایش است و نیاز روزانه مراکز درمانی استان نیز بسیار بیشتر از تعداد دریافتی پلاسما در مرکز انتقال خون است و پلاسماهای اهدایی جوابگوی نیاز مراکز درمانی استان نیست.

مدیرکل انتقال خون اصفهان افزود: افرادی که می‌توانند پلاسما کوویدی اهدا کنند کم و محدود هستند و بر این اساس مراجعه افراد برای اهدای پلاسما بسیار کم است.

به گفته وی افراد بهبود یافته از بیماری کرونا پس از ۲۸ روز می‌توانند نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند و هر بیمار بهبود یافته کرونا می تواند در طول ۶ ماه در چندین نوبت برای اهدای پلاسما مراجعه کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.