رییس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی تایباد از کاهش 300 درصدی قاچاق سوخت به افغانستان خبر داد.

رییس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۷ هزار و ۸۶۷ لیتر انواع فرآورده‌های نفتی قاچاق در مرز مشترک ایران و افغانستان در شرق خراسان رضوی کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش جماران، علیرضا یزدی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این کشفیات را شامل گازوئیل، نفت سفید و بنزین ذکر و اضافه کرد: ارزش ریالی این میزان سوخت کشف شده افزون بر هفت میلیارد و ۳۹۳ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال برآورد شده است.

وی افزود: جابه‌جایی جایگاه توزیع سوخت از منطقه ۱۷ شهریور به نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان و عرضه سوخت به ناوگان حمل و نقل افغانستان با قیمت و نرخ تعادلی به میزان هر لیتر ۹۰ هزار ریال از مهمترین علل کاهش قاچاق سوخت به این کشور بوده است.

رییس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی تایباد گفت: در حال حاضر نسبت به عرضه سوخت به ناوگان حمل نقل ۲ کشور ایران و افغانستان با نرخ تعادلی و مصوب هیچ گونه محدودیتی نداریم.

یزدی نژاد افزود: ۹۰ درصد این کشفیات از نوع گازوئیل و ۱۰ درصد از نوع بنزین و نفت سفید بوده است. 

وی اضافه کرد: سوخت قاچاق در سه حوزه هنگ مرزی، نیروی انتظامی و گمرک دوغارون تایباد کشف شده و ۸۲ درصد این کشفیات در حوزه مرزبانی و نیروی انتظامی و ۱۲ درصد دیگر در حوزه گمرک دوغارون بوده است.

رییس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی تایباد گفت:بزرگترین پرونده قاچاق سوخت در سال جاری به میزان ۹۳۰ هزار لیتر بود که در قالب ۳۱ کامیون سوخت کش از استان قم به مقصد افغانستان بارگیری شده بود و متهمین آن با تشکیل پرونده راهی مرجع قضایی شدند.

یزدی نژاد افزود: در حال حاضر روزانه به طور میانگین ۳۱۰ هزار لیتر سوخت گازوئیل در سه جایگاه بازارچه مرزی دوغارون، ۱۷ شهریور و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد توزیع می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.