140 درمانگاه برای ارائه خدمات سطح یک به بیماران کرونایی به زودی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی فعال می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام اینکه 140 درمانگاه برای ارائه خدمات به بیماران مشکوک به کرونا در این استان فعال می شود، گفت: این تعداد درمانگاه در کنار مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته به بیماران مشکوک با علائم کرونا  خدمات ارائه خواهند داد.

به گزارش جماران، دکتر شاپور بدیعی در نشست قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا  افزود: ۱۸ کلینیک تخصصی مجهز به خدمات تصویربرداری و پزشک متخصص نیز آماده خدمات‌رسانی به بیماران در سطح دو هستند و بیماران در صورت نیاز به خدمات بستری، از طریق این مراکز به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان حوزه بهداشت در خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا گفت: اجرای طرح سطح‌بندی بیماران نقش موثری در کاهش بار بیمارستان‌ها و ازدحام این مراکز دارد.

جانشین رییس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تدابیر لازم برای ارائه خدمات مناسب به بیماران با داشتن علائم تنفسی به ویژه در فصل‌های پاییز و زمستان اتخاذ شده است و بر طبق این برنامه‌ریزی ها  از ظرفیت تمامی بیمارستان‌های دانشگاهی و غیر دانشگاهی با توجه به شرایط و تجهیزات موجود در ارائه خدمات به بیماران استفاده می‌شود.

فرهنگ‌سازی "هر خانه یک حسینیه" در عزاداریهای امسال ضروری است 

رییس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این نشست گفت: فرهنگ‌سازی شعار "هر خانه، یک حسینیه" در عزاداریهای ماههای محرم و صفر امسال که به خاطر شیوع ویروس کرونا متفاوت با دیگر سالها برگزار می شود ضروری است.

دکتر محمد حسین بحرینی افزود: مردم در این ایام می توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نکات پیشگیرانه در عمل و رفتار خود شور و شعور حسینی را در عزاداریهای محرم و صفر امسال با هم در آمیزند.

وی با اشاره به مراسم شب‌های قدر ماه مبارک رمضان امسال در شرایط کرونایی ادامه داد: شکوه و عظمت این مراسم امسال کمتر از سالهای دیگر نبود و این امر نشان داد که در فرهنگ تشیع هم می‌توان به اعتقادات حرمت گذاشت و هم مراقب سلامتی بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وزارت بهداشت دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری در ماه‌های محرم و صفر را به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرده است و بر طبق آن رعایت فاصله گذاری اجتماعی، برگزاری مراسم در مکان‌های روباز، استفاده از ماسک و اصول بهداشتی مورد تاکید است.

بحرینی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، درمانگاه‌ها، کلینیک‌های تخصصی و بیمارستان‌ها در سطوح سه گانه آماده خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.