جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی از اعمال محدودیت‌های جدید و تعطیلی برخی مراکز عمومی در خراسان رضوی خبر داد.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی از اعمال محدودیت‌های جدید و تعطیلی برخی مراکز عمومی در خراسان رضوی خبر داد و گفت: اگر مردم به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا کمتر خواهد شد. 

به گزارش جماران، حسن جعفری امروز، 4 مردادماه در حاشیه پنجاه‌وپنجمین جلسه ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: باتوجه به آخرین گزارشات ارسال شده در هفته گذشته متاسفانه ما در استان شاهد افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها بودیم که این اتفاق به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی رقم خورده است .

وی ضمن خواهش از مردم استان برای رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی اظهار کرد: اگر مردم به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا کمتر خواهد شد. همچنین از بار کاری کادر درمان استان کم خواهد شد و اعضای کادر درمان خواهند توانست خدمات بهتر و مناسب‌تری را ارائه دهند و در حوزه درمان موفق‌تر باشند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان اضافه کرد: بنابراین ما در حال اعمال نظارت‌های شدید هستیم، اما فقط اعمال نظارت کافی نیست. ما انتظار داریم مردم هم در این زمینه به ما کمک کنند، به سلامتی خود و سایر افراد اهمیت دهند و به افرادی که توجهی به رعایت پرتکل‌های بهداشتی خصوصا زدن ماسک نمی‌کنند ، تذکرهای لازم را بدهند .

جعفری همچنین به تصویب ممنوعیت اتراق و بیتوته در اطراف پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و حاشیه بلوارها، به عنوان دیگر مصوبه امروز ستاد مقابله با کرونای استان اشاره کرد و افزود : انتظار داریم مردم به این قانون عمل کنند و دستگاه‌های نظارتی نیز با متخلفین این امر برخوردهای لازم را خواهند کرد .

وی عنوان کرد: همچنین اعمال ممنوعیت‌های جدیدی در خصوص حضور در مراکز تجمعی عمومی از جمله سینماها ، تئاترها و سالن‌های تجمع و همایش‌ها تا اطلاع ثانوی در جلسه امروز ستاد تصویب شد. آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی نیز از امروز تعطیل خواهند بود و مساجد و مصلی‌ها نیز در مناطق قرمز با محدودیت‌های تردد و رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی مواجه خواهند شد .

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان بیان کرد: از امروز برگزاری هرگونه مراسم فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و همایشی تا اطلاع ثانوی در استان ممنوع خواهد بود و مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و ‌سالن‌های بدنسازی و ورزشی پربرخورد نیز تعطیل می شوند .

جعفری اظهار کرد: همچنین تمامی آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و همچنین کتابخانه‌ها از امروز مورد اعمال محدودیت و تعطیلی قرار می‌گیرند .

وی در خصوص تصمیمات ستاد مقابله با کرونای استان پیرامون برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم گفت: این مراسمات با رعایت پروتکل‌های لازم ، برگزار خواهند شد که منتظر ابلاغ این پروتکل‌ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و پس از دریافت این پروتکل‌ها، آنها را در اختیار هیئت‌های مذهبی خواهیم گذاشت .

جعفری در مورد تصمیمات ستاد مقابله با کرونای استان در خصوص دورکاری ادارات عنوان کرد: در جلسه امروز ستاد تاکید شد که مدیران محترم ادارات اصل دورکاری را رعایت کنند و حتما برای آن دسته از کارمندانی که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای هستند ، مرخصی در نظر بگیرند تا در این فضا از محیط کاری دور باشند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.