در آستانه سالروز شهادت امام محمد تقی، جواد الائمه(ع) پرچم گنبد طلایی حرم امام رضا(ع) صبح امروز به نشانه عزا برای آن امام همام به رنگ سیاه درآمد.

مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: تعویض پرچم گنبد طلایی حرم مطهر رضوی برای شهادت امام جواد (ع) به مثابه آغاز مراسم عزا برای پسر بزرگوار ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا(ع) است که امروز توسط خدمه حرم به رنگ سیاه درآمد.

به گزارش جماران، محمد توکلی افزود: پرچم حرم مطهر رضوی در طول سال به مناسبت‌های مذهبی در اعیاد و سالروز شهادت ائمه معصومین (ع) چندین بار تعویض می‌شود که بیشترین مدت سیاه‌پوش ماندن آن در ماه‌های محرم و صفر است.

وی اضافه کرد: در این میان هر سال دو بار پرچم گنبد مطهر حضرت امام رضا (ع) به طور رسمی و در آیینی ویژه تعویض می‌شود که یک بار آن در ابتدای ماه محرم الحرام است که پرچم سیاه به مدت ۶۳ روز بر گنبد حرم مطهر به نماد عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افراشته می‌ماند و یک مرتبه نیز در زمان سالروز میلاد ثامن الحجج (ع) انجام می‌شود و  در سایر ایام از قبیل سالروز وفات و شهادت معصومین نیز این پرچم بدون برگزاری آیین ویژه تعویض می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.