به گزارش استانداری خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار این استان گفت: بر اساس مصوبات این ستاد ۱۳ محله که دفاتر تسهیلگری شهرداری مشهد در آنها افتتاح شده است در سال جاری مشمول طرح بازآفرینی محلات قرار گرفتند.

احمدیزدان پناه افزود: با توجه به این که پیش از این نیز بازآفرینی در ۲۰ محله مشهد آغاز شده بود، تعداد محلات مشمول این طرح به ۳۳ محله افزایش یافت.
وی ادامه داد: مصوبات ستاد بازآفرینی شهرستان سبزوار نیز بررسی شد که براین اساس کلیات سند توسعه محلات "کاملیا" و "قلعه نو ده راز" به تصویب رسید. همچنین با درخواست این ستاد برای افزایش سقف تعداد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن سبزوار نیز موافقت به عمل آمد.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا است. این استان همچنین با ۸.۱ درصد جمعیت کشور ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جمعیت در قالب ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد که یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از این جمعیت در روستاهای استان سکونت دارند.

۵۲،۴ درصد جمعیت خراسان رضوی در شهرستان مشهد، ۱۹،۴ درصد در چهار شهرستان نیشابور، سبزوار، تربت‌جام و تربت‌حیدریه و ۲۸ ،۲ درصد از جمعیت استان در ۲۳ شهرستان دیگر آن سکونت دارند.

جمعیت بیشتر خانوارهای ساکن در خراسان رضوی چهار نفره است. پس از مشهد شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه و تربت‌جام  به ترتیب بیشترین جمعیت، و داورزن، زاوه و فیروزه کمترین جمعیت را در خراسان رضوی دارند.
یک میلیون ۸۶۳ هزار و ۷۶۳ واحد مسکونی در استان خراسان رضوی وجود دارد که ۶۸۳ هزار و ۴۰۰ واحد آن آپارتمانی و یک میلیون ۱۷۸ هزار و ۶۰۳ واحد غیرآپارتمانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.