به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی جعفر مروارید در جلسه با تعدادی از ناشران استان در خصوص انجام اقدامات در پسا کرونا گفت: در شرایطی که کلیه کسب و کارهای پررونق دچار ضرر و زیان شده اند، کسب و کارهای فرهنگی از جمله کتاب که در شرایط معمول هم از کسب و کارهای پررونق نبوده اند، دچار مشکلات و ضرر و زیان مضاعف شده اند که باید برای جبران آن و بازگشت به شرایط عادی برنامه ریزی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: ما از انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنفی توقع داریم در این خصوص به کمک این اداره کل آمده و پیشنهادات خود را برای پساکرونا اعلام کنند، البته برنامه ریزی هایی در این خصوص انجام شده است، خسارات وارده احصاء و به تهران ارسال شده است و به صورت ملی اقداماتی انجام خواهد شد، اما در استان هم با توجه به ظرفیت‌هایی که این اداره کل دارد باید بررسی کرد، چگونه می‌توان به صنعت آسیب دیده کتاب کمک کرد.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: باید در برگزاری نمایشگاه کتاب وحدت رویه و مدل مشترکی با تهران داشته باشیم، این که نمایشگاه کتاب برگزار شود و یا روش‌های دیگر حمایتی از ناشران و کتابخوانی داشته باشیم در دست بررسی است. البته پیشنهاداتی در این زمینه توسط کارشناسان و ناشران بیان شده است که در حال بررسی بیشتر تا رسیدن به نتیجه هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.