سیدحمید موسوی روز شنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی خراسان رضوی افزود: در چارچوب اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تلاش شده با کاهش تماسها، ممانعت از برپایی اجتماعات و توقف رفت و آمدهای غیرضروری شهروندان از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

وی ادامه داد: هم افزایی و همکاری همه جانبه مردم در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند گسترش زنجیره انتقال ویروس کرونا را با اختلال رو به رو کرده و سبب کاهش ابتلا به این بیماری شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: با آغاز گسترش ویروس کرونا رسانه های این استان با اطلاع رسانی دقیق توانستند در این زمینه تاثیرگذار باشند که امیدواریم در طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز برای آگاهی بیشتر جامعه کمک کنند.

موسوی از عموم مردم خواست برای حفظ سلامتی خود و خانواده در خانه بمانند چرا که کم هزینه ترین و مناسبترین راه پیشگیری از بیماری ویروسی کرونا قرنطینه درمنزل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: فعالان عرصه فرهنگ و هنر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان با آغاز شیوع بیماری کرونا در قالب فیلم‌های کوتاه به عموم مردم در خصوص لزوم در خانه ماندن و پرهیز از سفر به مشهد برای شکستن زنجیره انتقال ویروس بیماری همه گیر کرونا و پایان این بحران هشدار دادند.

جعفر مروارید افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری همه رسانه های خراسان رضوی نیز در طرح فاصله گذاری اجتماعی برای آگاه سازی مردم از خطر ویروس کرونا مشارکت جدی دارد.

 وی ادامه داد: موفقیت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مورد تاکید دولت، ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا با اطلاع رسانی سریع و حضور بیشتر رسانه ها در این عرصه تحقق پیدا می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استفاده بیشتر از ظرفیت رسانه ها و برقراری ارتباط دوسویه آنان با مردم می تواند به روند اگاهی بخشی به آحاد جامعه و در نتیجه اجرای موفقیت آمیز طرح فاصله گذاری اجتماعی و تشویق مردم به ماندن در خانه کمک کند.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که از سوی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، مدیریت، اجرا و نظارت می‌شود.
مدت تعیین شده برای اجرای این طرح هشتم تا پانزدهم فرودین ماه جاری است که در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، تمدید خواهد شد.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی و همچنین ترددها و مسافرت‌های بین شهری است.
بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی هزار و ۱۳۳ نفر گزارش شده است.
تعداد جانباختگان در خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا نیز که آزمایش آنها به طور  قطعی مثبت شده ۱۸۵ نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.