به گزارش روز یکشنبه استانداری خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در این مراسم گفت: بخش زیادی از بیکاری‌ها مشمول ۱۰ رسته اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا نیستند که با ایجاد این مرکز می‌توان امیدوار بود به این اقشار،کمک‌های حمایتی قانونمند صورت گیرد.
علی رسولیان افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بالغ بر ۵۰۰ هزار بسته حمایتی در بخش‌های مختلف برای افرادی که به نوعی صدمه دیده بودند توزیع شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز گفت: پس از شیوع بیماری کرونا و در راستای حمایت از کارگرانی که دچار مشکل شده بودند نخستین مرکز نیکوکاری کارگران کشور با همکاری اداره تعاون، کمیته امداد و تشکل‌های کاری در بخش صنوف تشکیل و ساماندهی این اقشار را عهده دار شد.
محمد سنجری افزود: امیدواریم بر اساس پیش بینی‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان حداقل یک بار به ۵۰ درصد افراد ثبت نام کرده این کمک‌ها را اهدا کنیم.
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار بسته حمایتی به افراد نیازمند و صدمه دیده از کرونا در استان اهدا شده و خوشبختانه در بخش کارگران با وحدت رویه ایجاد شده خدمات هدفمندتر در حال انجام است.
حبیب الله آسوده افزود: مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶  اعتبارات تخصیص یافته به کمیته امداد امام(ره) به مرکز نیکوکاری کارگران اختصاص داده شده  تا در جهت توانمندسازی این قشر در چهارچوب مصوبات صرف شود.
رییس کانون انجمن های صنفی کارگران خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر از محل کمک‌های انجام شده دو هزار بسته آماده تحویل به کارگران در نقاط مختلف سطح شهر است که سه هزار بسته دیگر نیز در حال آماده سازی و توزیع خواهد شد.
هادی ابوی افزود: تاکنون ۸۰ هزار نفر در سامانه اختصاصی مرکز ثبت نام کرده‌اند که حدود ۳۵ هزار نفر از این افراد شناسایی و مشمول حمایت خواهند بود و امیدواریم تا با کمک و همراهی دستگاه‌های ذیربط به ویژه خیرین این اقدام تا پایان ماه مبارک رمضان به سرانجام برسد.

تا ظهر روز ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹،  ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۵۱ تن طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶ هزار و ۶۴۰ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.