مدیر نظارت بر درمان و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز پنجشنبه با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت روند کاهش بیماران بستری  در خراسان رضوی بر اثر کرونا تمامی محدودیت‌ها در زمینه انجام درمان‌ها و عمل‌های جراحی غیر ضروری در استان برداشته خواهد شد.

جراحی الکتیو Elective surgery به آن دسته از اعمال جراحی می‌گویند که انجام آن را می‌توان از قبل برنامه ریزی کرد بر عکس اعمال جراحی اورژانس Emergency surgery که باید فورا انجام شود.
دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: همگام با شیوع کرونا و برای پیشگیری و کنترل این بیماری ارائه خدمات درمانی طبق دستورالعمل وزارت بهداشت با محدودیت‌هایی همراه شد به طوری که از اسفند سال گذشته تمامی عمل‌های غیر ضروری به ویژه در حوزه زیبایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد متوقف شد.
وی اضافه کرد: در این مدت بخش‌های اورژانس تمامی بیمارستان‌های عمومی و خصوصی در مناطق زیر پوشش دانشگاه برای ارائه خدمات به بیماران اورژانسی فعال بوده‌اند. 
دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال بخش زیادی از محدودیت ها در ارائه خدمات درمانی برداشته شد به طوری که اکنون تمامی مراکز درمانی به جز حوزه زیبایی با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت به بیماران غیر اورژانسی خدمت می‌دهند.
انجیدنی افزود: از این تاریخ ارائه تمامی خدمات درمانی به جز جراحی‌های زیبایی، پوست و مو و اقدامات غیر اورژانسی دندانپزشکی در مناطق زیر پوشش با رعایت اصول بهداشتی به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی، نوبت‌دهی اینترنتی و فراهم‌کردن اقدامات حفاظتی و ضد عفونی در حال انجام  است و به حالت قبل بازگشته است.
وی ادامه داد: نظارت بر عملکرد و نحوه رعایت استانداردهای حفاظتی و کنترل عفونت در مطب های پزشکی و مراکز درمانی به صورت مستمر و به صورت سخت‌گیرانه و روزانه انجام خواهد شد. 
۶۰ بیمارستان در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.
هم اکنون بیش از ۷۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شود.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۰۱ هزار و ۶۵۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۴۱۸ تن رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۷ اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۶۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۰۱ هزار و ۶۵۰ نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۶۴۱۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۸۱هزار و ۵۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند که حدود ۸۰ درصد مبتلایان است.۲۷۳۵ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۵۳۱ هزار و ۲۷۵ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.