دکتر محمد حسین بحرینی  یکشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی شبکه "شما" با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان بیماری کرونا با بیان این مطلب افزود: تعدادی از همکاران ما در بیمارستانها و مراکز درمانی به بیماری کرونا مبتلا  اما سیر بهبودی را طی کرده و درمان شده‌اند.
وی ادامه داد: نباید تصور کنیم که به زودی بیماری کرونا تمام می شود و این ویروس از بین می رود و تنها  با اقدامات پیشگیرانه می توانیم با این ویروس مقابله کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  در شهرستانهایی وضعیت سفید اعلام می شود که دو هفته هیچ بیمار کرونایی به بیمارستانش مراجعه نکرده باشد و چند شهرستان در استان تاکنون این شرایط را دارند.
دکتر بحرینی ادامه داد: رفتار این ویروس ناشناخته است لذا  قابل پیش بینی نیست که فردی که به کرونا مبتلا شود در مقابل این بیماری ایمن شود.
وی افزود: در افرادی با سطح ایمنی پایین خطر ابتلا به کرونا افزایش می یابد لذا اقدامات پیشگیری در افراد با سن بالا، بیماریهای زمینه ای، قلبی و ریوی،فشار خون و دیابت از اهمیت بسیاری برخوردار است.
او اضافه کرد: رعایت اصول بهداشتی ساده مانند شست و شوی مرتب دستها، مراقبت از دست نزدن به اشیاء پیرامون و دست نزدن به بینی و چشم و صورت نقش مهمی در پیشگیری از بیماری کرونا دارد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۷ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۲۰۳ تن رسید.

کیانوش جهانپور گفت: تاکنون ۷۸ هزار و ۴۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین دو هزار و ۶۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.