دکتر محمد کافی عصر روز چهارشنبه و در مراسم بزرگداشت هفته سرآمدی آموزش در دانشگاه فردوسی مشهد که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: از خانواده دانشگاهیان نیز که شرایطی را فراهم نمودند تا آنها بتوانند از محل زندگی خود، وظایف آموزشی محوله را پیگیری و انجام دهند قدردانی می‌کنم.
وی ادامه داد: این دانشگاه با بن بست آموزش حضوری به واسطه شیوع ویرس کرونا مواجه شده بود که از طریق آموزش مجازی توانستیم رسالت آموزشی خود را انجام دهیم و اگر این آمادگی از قبل وجود داشت به طور حتم درس‌ها با کیفیت بهتری ارائه می‌شد.
رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اکنون می‌توان ادعا کرد که آموزش مجازی در هر لحظه‌ای می‌تواند به مدد استادان دانشگاه فردوسی مشهد برای آموزش بیاید.
کافی با اشاره به این که کرونا نشان داد راهی جز حل بحران با کمک علم و فناوری وجود ندارد افزود: بر همین اساس در حوزه آموزشی نیز دروازه آموزش مجازی به روی آموزش عالی باز شد که می‌توان بسیاری از فعالیت‌های تحقیقی، پژوهشی دانشگاه را در بستر آموزش مجازی طراحی و اجرا کرد.
وی اضافه کرد: امسال به نام جهش تولید نام‌گذاری شده است و دانشگاه‌ها در این جهش تاثیر بسیاری دارند که با همین رویکرد، ظرفیت بزرگی در دانشگاه‌ها فراهم شده است تا با بخش‌های تولید و صنعت در ارتباط و تعامل باشند.
رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: از سایر دانشگاه‌های دیگر نیز انتظار می‌رود تا با ارائه راهکارهایی به مسوولان اجرایی در اجرای برنامه های کلان کشور کمک و یاری کنند.
کافی با اشاره به قراردادها و تفاهم نامه‌های دانشگاه افزود: دانشگاهیان با برنامه ریزی مناسب در موضوعاتی شامل آب و محیط زیست در طرح همیاران آب، نفت، گاز و پتروشیمی و حوزه فناوری اطلاعات باید نقش خود را ایفا کنند.
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم گفت: یکی از وظایف دانشگاه‌ها ورود به مسائل اجتماعی است که با توجه به شیوع ویروس کرونا این حرکت  باید همراه با اخلاص در عمل باشد تا مورد قبول درگاه خداوند قرار گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی مطلق با اشاره به ویژگی‌های انسان دانشمند از دیدگاه پیامبر اسلام افزود: با شیوع ویروس کرونا و طرح فاصله گذاری اجتماعی، اکنون می‌توانیم به ارزش اجتماع پی ببریم و بر همین اساس باید به یاری افرادی که دچار مشکل شده‌اند بشتابیم.
معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت : هفته سرآمدی آموزش در سال جاری با نام همدلی و همسازی با آموزش مجازی نام‌گذاری شد تا در شرایط فاصله گذاری اجتماعی و دوری فیزیکی بتوانیم در کنار همدیگر باشیم.
دکتر رضا پیشقدم افزود: در آغاز برنامه‌ریزی برای هفته سرآمدی در سال جاری تردیدهایی نسبت به برگزاری آن وجود داشت ولی اکنون با بازخوردهایی که از دانشکده‌ها و برنامه های اجرایی دریافت شد می توان به تاثیر گذاری آن بر کیفیت آموزش امیدوارتر بود.
وی ادامه داد: در سال ۹۸ استفاده از الگوی مفهومی آموزش در دانشگاه فردوسی مشهد کلید خورد تا در موضوع آموزش و تهیه استانداردهای آموزشی در دانشگاه‌ها آغاز کننده این راه باشیم.  
معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در گذشته این دغدغه وجود داشت که چگونه می‌توان از امکانات آموزش مجازی به خوبی استفاده کرد ولی با گسترش ویروس کرونا و حذف فیزیکی آموزش در دانشگاه‌ها، ظرفیت‌های بسیار آموزش مجازی به خوبی شکل گرفت و حتی در آینده نیز می‌توان از این تجارب به خوبی استفاده شود.
در انتهای این مراسم از علیرضا کوچکی استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان اولین استاد ممتاز این دانشگاه و همچنین سید امیر امین یزدی استاد نمونه کشوری در رشته روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد قدردانی شد.
در این مراسم اولین آزمایشگاه واقعیت مجازی، مرکز آزمونهای استاندارد دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین ضریب پیشرفت تحصیلی دانشجویی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.