به گزارش روز دوشنبه استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در نشست طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی این استان با محوریت شهرستان نیشابور که به صورت ارتباط ویدئو کنفرانسی برگزار شد افزود: یکی از اهداف اصلی طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی و افزودن امام جمعه شهرستان به این الگو، این بود که با فرهنگ‌سازی، فضایی برای مشارکت بیشتر مردم در حوزه توانمندسازی جوامع محلی فراهم شود.

وی ادامه داد: طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با اعتماد مردم ارتباط مستقیم دارد به این معنا که اگر مردم شاهد صداقت و عملکرد معین‌های اقتصاد مقاومتی باشند، با این الگو همراه خواهند شد.
وی با اشاره به قابلیت‌های شهرستان نیشابور گفت: این شهرستان محل پرورش فقیهان، ادیبان و شخصیت‌های نامدار بوده و ظرفیت قابل توجهی در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری دارد و زیبنده نیست که در این شهرستان حتی یک بیکار وجود داشته باشد.
رزم‌حسینی، خط مقدم توسعه کشور را روستاها دانست و افزود: اگر روستا آباد شود حاشیه‌نشینی و مهاجرت صورت نمی‌گیرد بنابراین انتظار می‌رود معین‌های اقتصاد مقاومتی این شهرستان اقدامات خود را از روستاها شروع کنند.
وی با اشاره به شرایط سخت کشور از نظر تحریم و شیوع ویروس کرونا ادامه داد: هر جایی که فرماندار انگیزه داشت و پای کار بود، آن شهرستان توسعه پیدا کرده است و در نیشابور هم این ظرفیت وجود دارد که رتبه اول استان در حوزه اقتصاد مقاومتی شود.

سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار میلیارد تومانی

فرماندار نیشابور هم در این ارتباط ویدئو کنفرانسی با اشاره به جمعیت ۴۷۰ هزار نفری این شهرستان گفت: ۶۸ درصد جمعیت شهرستان نیشابور شهری و ۳۲ درصد جمعیت آن روستایی است.
علیرضا قامتی افزود: با توجه به سیاست‌های اقتصادی استاندار خراسان رضوی، حول سه محور از جمله اجتماعی‌سازی، استفاده از نیروهای موفق و اعلام چگونگی موفقیت معین‌های اقتصاد مقاومتی، کار را در شهرستان شروع کردیم.
وی با بیان اینکه ۴۷ معین اقتصاد مقاومتی در حوزه شهرستان نیشابور تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند ادامه داد: همدلی بسیار خوبی در شهرستان برای رشد حوزه‌های مختلف ایجاد شده و این آمادگی وجود دارد که مسیر برای فعالیت هر چه بیشتر معین‌ها آماده شود.
وی گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری، تاکنون ۴۸ موافقت‌نامه با مبلغ ۲۶ هزار و ۴۶۷ میلیارد تومان در شهرستان نیشابور به امضا رسیده است.

رییس دادگستری نیشابور هم گفت: در کمیسیون حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع تلاش می‌کنیم هر مشکلی را که از نظر حقوقی در مسیر رونق شهرستان و سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد رفع کنیم زیرا هرچه تولید رونق پیدا کند پرونده‌های ورودی به دادگستری هم کاهش پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام غلامحسین حکمتی‌پور افزود: حوزه مسکن ظرفیت قابل توجهی دارد که با سرمایه‌گذاری در آن می‎توان اشتغال‌زایی کرد.
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی هم در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت معین‌های شهرستان نیشابور گفت: در این مدل به دنبال هم‌افزایی و فعال شدن بسترهای لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری، توانمندسازی مردم و اشتغال‌زایی هستیم.
علی‌اکبر لبافی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر۲۰۰ معین در استان خراسان رضوی مسوولیت پذیرفته‌اند، افزود: ۲ هزار و ۵۳۰ پروژه کسب و کار در سامانه ثبت اطلاعات معین‌های اقتصادی در ۲۹ شهرستان استان ثبت شده که در این راستا ۷۵۰ فعالیت کسب و کار و سه هزار و ۹۷۲ فرصت شغلی قابل مشاهده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.