دکتر زهرا نهبندانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راهنمای پیشگیری و کنترل کرونا را برای مشاغل مختلف تدوین کرده است که گروه‌های خبری یکی از این مشاغل به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: راهنمایی پیشگیری و کنترل کووید ۱۹ به رسانه‌های فعال در مشهد و استان خراسان رضوی شامل خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، صدا و سیما و سایت‌های خبری جهت اجرا ابلاغ شده است.
رییس اداره مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به نوع کار گروه‌های خبری و مراجعات مکرر آنها به مناطق گوناگون و تماس با افراد مختلف جهت تهیه خبر و گزارش این راهنما به منظور پیشگیری و کنترل همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ در میان همه دست‌اندرکاران خبری از جمله سردبیرها، خبرنگاران، عکاس‌ها و رانندگان گروه‌های خبری تهیه شده است. 
نهبندانی با اشاره به مهم‌ترین موارد پیشگیری از کرونا بر طبق راهنمای مزبور گفت: رعایت بهداشت فردی شامل پرهیز از روبوسی، دست دادن و شست و شوی مرتب دستها، استفاده از ماسک و دستکش، توجه به فاصله اجتماعی در تهیه گزارش به میزان یک و نیم متر، پرهیز از حضور در مکانهای شلوغ و عمومی، پرهیز از اعزام خبرنگار به شهرهای دیگر، استفاده از میکروفن آویز و ضد عفونی همه میکروفن‌ها پس از هر بار مصاحبه، کاهش ساعات حضور کاری و کاهش تعداد افراد همکار در گروه‌های خبری از این جمله است. 
وی اضافه کرد: بر طبق این راهنما  تهیه اخبار و گزارشها از مسوولان حتی الامکان باید به صورت غیر حضوری و مجازی باشد و خبرنگاران باید از شرکت در نشست‌های خبری غیر ضروری به ویژه در محیط سربسته خودداری کنند و در صورتی که به اجبار نشست خبری در محیط‌های بسته برگزار می‌شود در سالن های بزرگ با تعداد افراد محدود و با رعایت فاصله حداقل دو متر برپا شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز جمعه اعلام کرد: تاکنون ۹۵ هزار و ۶۴۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۱ تن رسید.

کیانوش جهانپور افزود: با تلاش همکاران ما در نظام آزمایشگاهی کشور، تاکنون ۴۷۵ هزار و ۲۳ مورد تست PCR کرونا انجام شده است.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر گذشته (آذر ۹۸) در شهر ووهان چین گزارش شد و به عنوان ویروسی نوپدید و پیچیده به بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران سرایت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.