دکتر جمیل صادقی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر چقدر جلوتر می رویم میزان پایبندی مردم به پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی کاهش و به همان نسبت خطر بیماری کرونا در استان افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: هم اکنون نسبت به ماه گذشته مواردی چون زدن ماسک و دستکش کمتر شده و فاصله گذاری اجتماعی بین مردم نیز کمرنگ تر شده است.

وی تاکید کرد: مهم ترین دلیل بی توجهی مردم نسبت به کرونا و افزایش آن در هفته های اخیر عدم باورپذیری نسبت به فوت ناشی از این بیماری است اما این بیماری می تواند به سخت ترین شکل با عدم رعایت پروتکل ها از سوی افراد، آنان را به کام مرگ بکشاند.

وی یادآور شد: طی هفته های اخیر روند انتشار ویروس کرونا را در همه شهرستان های استان تحلیل کردیم که گزارش این تحلیل در جلسه ستاد کرونا مطرح شد و با همت فرمانداران، کادر بهداشت و سایر ادارات، در شهرستان های ایوان، دهلران و مهران با کاهش تعداد مبتلایان مواجه شدیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص بازگشایی مجدد صنوف گفت: تنها ثبت نام در سامانه سلامت و دریافت کد بهداشتی نشانه اتمام کار صنوف در تعهد به پروتکل های بهداشتی نیست، بلکه آغاز کار صنوف است و در واقع پس از ثبت نام نیز باید با همراهی خود به قطع زنجیره بیماری کمک کنند.

صادقی فر در خصوص آغاز به کار دفاتر پیشخوان دولت، دفتر ثبت ازدواج، دفتر ثبت اسناد و بانک ها نیز افزود: این ادارت همانند سایر ادارات و اصناف، مشمول رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و در این زمینه به همه ادارات آموزش های لازم داده شده است.

وی با اشاره به اینکه برای قطع زنجیره بیماری کرونا در استان همه سازمان ها و ادارت باید نقش تعیین کننده خود را به نحو احسن انجام دهند، اظهار داشت: ما نیز در کنار سایر ادارات به وظیفه خود عمل می کنیم و وظیفه دانشگاه علوم پزشکی نیز در این مقطع انجام اقدامات درمانی، تقویت نمونه گیری ها، تسریع در نتیجه آزمایشات و فراهم کردن امکانات و تجهیزات پزشکی است.

صادقی فر تصریح کرد: کشورهای مختلف تجارب متفاوتی در مواجهه با کرونا دارند، اما خوشبختانه از تجارب پزشکی ایران بعنوان نماینده مدیترانه شرقی در مقابله با کرونا در دنیا استفاده شد.

وی افزود: در صورت عدم وجود نظام مویرگی و شبکه سلامت و خدمت رسانی بهورزها در روستاها و مراقبت شبانه روز از بیماران پرخطر، مادران باردار و بیماران مزمن وضعیت کشور و استان قطعا با مشکل مواجه می شد.

وی اظهار داشت: جهت کنترل بیماری در استان ایلام تلاش ما بر این است از افرادی که بیشترین تماس را با فرد مبتلا داشته و مشکوک بوده اند تست گرفته شود.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یکهزارو ۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده و مجموع بیماران در سطح کشور به ۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر رسیده است.
وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان این بیماری به پنج هزار و۹۵۷ نفر رسیده است.
جهانپور گفت: تاکنون ۷۳ هزار و ۷۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و مرخص شده‌اند که البته  ۲ هزار و ۹۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.