حامد قربانی روز چهارشنبه  در بازدید از تعدادی واحدهای تولیدی گناباد افزود: جهش تولید مانند یک سکه ۲ رو دارد یک روی آن حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی و روی دیگر کیفیت تولیدات است که این ۲ مکمل هم هستند.

وی ادامه داد: تحقق راهکارهای جهش تولید محور مهم برنامه‌ریزی‌های اقتصادی گناباد در سالجاری است و با افزایش کیفیت کالاهای تولیدی سعی می‌شود سهم این منطقه از بازارهای هدف صادرات افزایش یابد.

وی گفت: حمایت از جامعه کار و کارگری مورد توجه مسوولان گناباد قرار دارد و دولت به خاطر تعطیلی ناشی از شیوع کرونا، یک سری مزایا برای حمایت از تولیدکنندگان و کارگران در نظر گرفته است.

قربانی افزود: اقدامات ارزشمندی توسط ادارات صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این زمینه انجام شده و پروتکل‌های بهداشتی به واحدهای صنفی و تولیدی ارایه شده است.

وی ادامه داد: دشمنان از ۲ سال گذشته بر دامنه تحریم‌های خود علیه ایران افزودند و هر چه موجب رونق اقتصادی کشور می‌شد از ما سلب کردند ولی با عزم جدی مسوولان اجرایی و فعالان اقتصادی، کشور ما روی پای خودش ایستاده است.

وی گفت: نمونه این همگرایی را در زمینه مقابله با کرونا می‌توان دید و هر اقلامی که در ابتدای شیوع این بیماری به آن نیاز داشتیم با هم افزایی بخش‌های مختلف تولید می‌شود که گواه آن راه‌اندازی ده‌ها واحد تولید ماسک و کالاهای بهداشتی در گناباد است.

قربانی افزود: این نشان می‌دهد مردم ایران از تنگناها نمی هراسند و اراده لازم برای عبور از مشکلات و سختی‌ها را دارند.

وی ظرفیت تولید روزانه شیر در گناباد را ۱۹۰ تا ۲۱۰ تن ذکر کرد و ادامه داد: واحد تولیدی شیر پگاه با جذب ۳۰ تن در روز نقش موثری در این بخش دارد و طرح توسعه این کارخانه در زمینه تولید شیر خشک صنعتی برای حذب بازارهای هدف مورد توجه قرار دارد.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارد که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و ۲  برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است. حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی با اشتغال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارد.
مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.