حجت الاسلام حسن صادقی نسب روز دوشنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش تنگناها و مراجعات مردم به واسطه وضعیت موجود زمین و مسکن در گناباد افزود: برخی اشخاص با سوء استفاده از وضعیت موجود و افزایش قیمت این بخش بر دامنه تنگناها افزوده‌اند.

وی ادامه داد: تا چندی قبل افرادی که توان مالی داشتند در مشهد زمین و مسکن خریداری می‌کردند ولی به تازگی اشخاصی که از  معاملات در این شهر زیان دیدند به دنبال خرید ملک در گناباد هستند.

وی گفت: کمبود شدید زمین برای ساخت و ساز و از طرفی تقاضای زیاد موجب افزایش قیمت زمین و مسکن شده است.

امام جمعه گناباد افزود: با توجه به تشدید مشکلات زمین و مسکن و از جمله افزایش اجاره و بهای مسکن حتی در مقایسه با شهر مشهد، امید به خانه دار شدن جوانان و افراد متقاضی واحد مسکونی، بسیار کاهش یافته است.

وی ادامه داد: افزایش بیش از حد انتظار اجاره مسکن موجب نارضایتی جوانان گنابادی شده است که باید علاوه بر اجرای طرح‌های بازسازی بافت‌های فرسوده در شهرک‌ها و روستاهای اقماری این شهر زمین با اولویت به مزدوجین دو سال گذشته برای ساخت واگذار شود.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با سوء استفاده کنندگان و متخلفان معاملات زمین و مسکن در گناباد گفت: برخورد با این اشخاص بازدارنده نیست.

وی افزود: افرادی که در یک معامله میلیون‌ها تومان سود کرده‌اند واهمه‌ای از پرداخت مقداری جریمه ندارند لذا برخوردها باید قاطع تر صورت گیرد.

حجت الاسلام صادقی نسب ادامه داد: بر خلاف شهرهای بزرگ که طرح اقدام ملی مسکن نتایج خوبی به دنبال داشته، این طرح در گناباد نتایج مطلوبی نداشته و باید با افزایش اختیارات مسوولان ذیربط از ظرفیت این طرح برای کاهش مشکلات زمین و مسکن استفاده شود.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.