محمدحسین صالحی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری مشهد ۲ مرکز و شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی یک مرکز برای قرنطینه معتادان در مشهد فراهم و تجهیز کرده‌اند و جمع آوری معتادان متجاهر طی هفته جاری آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: این معتادان ۱۴ روز در مراکز قرنطینه نگهداری می‌شوند و اگر مشخص شد به کرونا مبتلا نیستند بین یک تا ۶ ماه در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند و مبتلایان به کرونا نیز به مراکز درمانی منتقل می‌گردند.

وی گفت: قرار بود مطابق برنامه همه ساله فرایند جمع آوری معتادان متجاهر اسفند ماه ۹۸ آغاز شود اما به دلیل اینکه این افراد در شرایط تغذیه و وضعیت بهداشتی نامناسب به سر می‌بردند و با ضعف سیستم ایمنی مواجه بودند احتمال داده می‌شد جمع آوری آنان در مراکز ماده ۱۶ که برای دوران پیش از کرونا تجهیز شده بود موجب ابتلای جمعی آنان به کووید ۱۹ شود لذا طرح جمع آوری معتادان متجاهر متوقف شد.

صالحی افزود: با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا و با توجه به درخواست شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مقرر شد جمع آوری معتادان متجاهر از سرگرفته شود که برای این منظور مراکزی برای قرنطینه این افراد تجهیز و راه‌اندازی گردید و طی چند روز دیگر جمع آوری حدود ۵۰۰ معتاد متجاهر و قرنطینه ۱۴ روزه آنان آغاز می‌شود.

وی شمار معتادان متجاهر مشهد را حدود پنج هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: ظرفیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر در مشهد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است که در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر پیش از آغاز طرح و از اسفند ۹۸ در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند و با توجه به ظرفیت قرنطینه کردن بیش از ۴۰۰ معتاد در مراکز مورد نظر، برآورد می‌شود هر ماه حدود هزار معتاد متجاهر پس از طی دوره قرنطینه به مراکز ماده ۱۶ سپرده شوند.

استان ۶.۴ میلیون نفری خراسان رضوی حدود ۹ هزار معتاد متجاهر دارد و نرخ ابتلا به اعتیاد و دخانیات در این استان ۲.۷ درصد از کل جمعیت آن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.