مهدی یعقوبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال گذشته ساماندهی کارگران ساختمانی به صورت جدی در دستور کار حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری قرار گرفت و مشاوری نیز برای این منظور به‌کار گرفته شد.
وی اضافه کرد: مقرر شد با هدف تکریم کارگران سر گذر، هدایت و ساماندهی کارگران در جایگاه‌هایی که شهرداری در سطح شهر ایجاد می‌کند عملیاتی شود و البته برای تحقق این مهم باید دستگاه‌های مرتبط هم به وظایف قانونی خود در این خصوص عمل کنند.
معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت:  در مرحله نخست مطالعات طرح ساماندهی کارگران سر گذر، بانک اطلاعاتی کامل کارگران تهیه و از نظر تخصص دسته‌بندی می‌شوند و وظایف قانونی تمامی دستگاه‌های مرتبط استخراج شده و قرار است با محوریت استانداری و مدیران دستگاه‌های مرتبط طرح ساماندهی این کارگران بررسی و نهایی شود.
یعقوبی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، در طرحی ضربتی طی هفته آینده چهار جایگاه جدید استقرار کارگران سر گذر با سازه سبک و با پراکنش مناسب در سطح شهر ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد: در این طرح کارگران به جایگاه‌های شهرداری هدایت خواهند شد و متناسب با زمان حضور کارگر در جایگاه، نوبت دهی می‌شوند و شهرداری، کارفرمایان و شهروندان می توانند نیروی کار مورد نیاز خود را از این محل‌ها تامین کنند.
روز گذشته در چهلمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی با حضور استاندار، ساماندهی کارگرانی که در میادین سطح شهر و سر گذرها تجمع می کنند برعهده شهرداری گذاشته شد و افرادی که بعد از  ۱۰ صبح سر گذر باشند جمع آوری خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.