حسن جعفری روز پنجشنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود: از شنبه گذشته که به مشاغل کم ریسک اجازه فعالیت داده شد، ۲ هفته برای ارزیابی وضعیت فعلی فرصت داریم.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا یک بحران اقتصادی در جهان به وجود آورده است اظهار داشت: برای مقابله با این شرایط، دولت در قالب ارائه بسته‌های معیشتی، ارائه وام به افراد، مشاغل و تولید کنندگان، اقداماتی را در دستور کار دارد.

وی گفت: برای برون رفت از این شرایط باید برنامه‌ریزی خاص و ویژه‌ای برای استان حول محور طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی و جهش تولید داشته باشیم.

جعفری افزود: در اسفند ماه پارسال کمبودهایی در حوزه‌ مواد ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش وجود داشت اما امروز نه تنها در این حوزه بی نیاز هستیم بلکه می‌توانیم مازاد این ملزومات را به استان‌های همجوار نیز ارسال کنیم.

وی ادامه داد: متخصصان پزشکی معتقد هستند باید با کرونا هم زیستی داشته باشیم و آن را بپذریم، به طور مثال در کشور چین اعلام شده است تا پایان سال مردم باید از ماسک استفاده کنند، بنابراین باید کسب و کار و زندگی با رعایت اصول بهداشتی تداوم یابد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در سال گذشته ۲۴۷ نشست با هزار و ۴۹۹ مصوبه در این کمیسیون و کمیته‌های تخصصی چهارگانه، کارگروه‌های کارشناسی و کمیسیون‌های شهرستانی حوزه استان برگزار شد.

رسول فرزادفر افزود: ارزش ریالی کشفیات دستگاه‌های کاشف خراسان رضوی در سال گذشته سه هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال بود که در مقایسه با سال قبل از آن ۳۹ درصد افزایش داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.