احمد ملایری شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از کارهای صورت گرفته در شهر میامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود : بر اساس مصوبه قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا ، طرح تشدید کنترل ورود و خروج مسافران آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه مردم هرچه سریعتر به محل زندگی خود باز گردند،گفت : ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهر میامی ممنوع است.

فرماندار میامی با اشاره به اینکه حفظ سلامت مردم اهمیت دارد، تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا ،  ماندن در خانه و لغو دورهمی‌ها تنها راه شکست این ویروس است که باید از سوی همه مردم مورد توجه قرار گیرد.

ملایری ادامه داد: واحد های صنفی غیر ضروری ، رستوران‌ها، بوستان‌ها و اقامت‌گاه‌های بومگردی تا اعلام بعدی تعطیل شد.

وی افزود : با توجه به قرار گرفتن میامی در جاده ترانزیتی تهران -مشهد و عبور مسافران کنترل ها با جدیت دنبال می شود.

فرماندار میامی گفت: تولید ماسک ،توزیع مواد ضدعفونی و گندزدایی معابر روستایی و شهری از فعالیت‌های دهیاری‌ها،بسیجیان و گروه های جهادی سطح شهرستان در مقابله با ویروس کرونا محسوب می شود.

وی اظهار داشت: فقط نانوایی‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، قنادی‌ها، قصابی‌ها و واحدهای ضروری اجازه فعالیت در بازار را دارند.

ملایری تصریح کرد : در صورت رعایت نکردن مصوبه یادشده توسط سایر اصناف، متخلفان به دستگاه قضایی معرفی و واحدهای صنفی متخلف پلمپ خواهند شد.

فرماندار میامی تصریح کرد : این شهرستان به خاطر همجواری  با استان های گلستان ،خراسان رضوی و خراسان شمالی در معرض تهدید جدی ویروس کرونا قرار دارد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید، از ظهر دیروز ۲هزار و ۳۸۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر رساند.

از این تعداد تا به حال ۲هزار و ۲۳۴ نفر  فوت و ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر بهبود یافته‌اند.

شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن با دو بخش کالپوش و مرکزی در شرق استان سمنان قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.