دکتر محمدرضا شمس اردکانی روز سه‌شنبه در بازدید از سلامتکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: در چارچوب پروتکل‌های وزارت بهداشت و با گرفتن مجوزهای لازم، تاکنون داروهای سنتی و فرآورده‌های سنتی در چندین مرکز درمانی در کارآزمایی بالینی قرار گرفته و نتایج خوبی حاصل شده است.
وی ادامه داد: پس از نتیجه قطعی، اثربخشی این داروها  از طریق مراجع قانونی مانند وزارت بهداشت به مردم اطلاع داده می‌شود.
وی گفت: همچنین طی ارتباط هایی به صورت ویدئو کنفرانس با پزشکان و متخصصان طب سنتی کشور چین به این نتیجه رسیدیم طب سنتی و ایرانی نیز می‌تواند برای مهار کرونا به کمک طب نوین بیاید.
شمس اردکانی افزود: سیستم سلامت کشور یک سیستم یکپارچه است و خارج از محدوده وزارت بهداشت وخارج از ضوابط آیین نامه و دستورالعمل‌های درمانی هیچ کسی نباید به امر سلامت مردم ورود کند.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار دارای ظرفیت و امکانات مناسبی برای راه‌اندازی دانشکده طب سنتی است و این انشگاه می‌تواند به عنوان یک مرکز خوب و قوی در زمینه طب سنتی و کنترل و درمان کرونا فعالیت داشته باشد.  
مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اینک ۲۰ دانشکده و گروه طب سنتی در دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی کشور مشغول فعالیت هستند.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.     

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان پنج هزار و ۲۹۷ را در کشور گرفته است. 

همچنین تاکنون ۶۰ هزار و ۹۶۵ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.