دکتر محمدحسین بحرینی روز دوشنبه در جلسه قرارگاه دانشگاهی کنترل و پیشگیری از کرونا همزمان با بزرگداشت هفته سلامت افزود: تلاش مضاعف سربازان خط مقدم حوزه بهداشت و درمان شامل بهورزان، مراقبین سلامت و پزشکان نقش موثر در کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان خراسان رضوی داشته است.
وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۴۵۳ هزار نفر به ۳۸ مرکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته ویژه کرونا در مشهد مراجعه کرده‌اند که بیش از هشت هزار و ۶۰۰ نفر از این تعداد بیمار مشکوک توسط پزشک معاینه شده و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.
وی گفت: حدود یک هزار و  ۴۵۵ نفر از افراد مشکوک به کرونا به درمانگاه‌های منتخب تخصصی در مشهد ارجاع داده شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: به رغم تعداد بسیار موارد مشکوک مراجعه کننده به این مراکز فقط ۱۳۴ نفر به بیمارستان‌های تعیین شده ارجاع داده شدند که نشان از تاثیر بسزای تلاش کادر بهداشتی در کاهش حجم مراجعات به مراکز درمانی دارد.
وی ادامه داد: در مرحله اول غربالگری کرونا ۸۶ درصد از جمعیت پنج میلیون نفری زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد غربالگری شدند و در مرحله دوم نیز که به تازگی آغاز شده است، گروه‌های پرخطر نظیر مبتلایان به دیابت، بیش فشاری خون، سرطان، بیماری‌های تنفسی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی، سالمندان و مادران باردار تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

هم اکنون بیش از ۷۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قراردارند و بقیه این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار،گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان پنج هزار و ۲۰۹ را در کشور گرفته است. 

همچنین تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۲۶ نفر را بیمار کرده و جان ۱۶۱ هزار و ۱۹۱ نفر را در کشورهای مختلف گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.