پیشینه اختلاف نظر امروز در شورای شهر مشهد به نشست پیشین این شورا در روز ۲۵ فروردین ماه برمی‌گردد که طی آن رییس کمیسیون خدمات شهری شورا ضمن اعلام تذکر پیرامون مسائل زیست محیطی خواستار توضیح شهردار مشهد شدد. 
محمد حاجیان شهری در آن نشست خواستار توضیح شهردار مشهد در خصوص علت تهیه نشدن پیوستهای زیست محیطی برای برخی پروژه‌های شهری تحت مدیریت شهرداری مشهد شده بود. 

مدیریت شهری مشهد هیچگاه به اندازه فعلی فعلی طرفدار محیط زیست نبوده‌ است

شهردار مشهد در نشست امروز شورای شهر در پاسخ به تذکر قبلی گفت: مدیریت شهری این کلانشهر در هیچ دوره‌ای از فعالیت شوراهای اسلامی و شهرداران گذشته تاکنون به اندازه دوره فعلی طرفدار محیط زیست نبوده‌ بطور که در دوره کنونی مدیریت شهر مشهد اقدامات بی‌نظیری در این این حوزه صورت گرفته ‌است.

محمدرضا کلایی افزود: موضوع محیط زیست برای مدیریت شهری مهم است لذا تهیه پیوستهای زیست محیطی را در پروژه‌های عمرانی جدی گرفته و بر این مهم تاکید داریم.
وی ادامه داد: مدیریت شهری در دوره پنجم شورای شهر مشهد مفتخر به طرفداری از محیط زیست و حمل و نقل پاک است زیرا تاکنون ریسکهای زیادی را در این حوزه نظیر ساماندهی پروژه کشف‌رود پذیرفته و برای رفعآنها وارد عمل شده است.
شهردار مشهد در ادامه "پروژه ارتفاعات جنوبی" این شهر را هم از مهمترین پروژه‌های زیست محیطی شهرداری توصیف و بیان کرد: برای این پروژه از برجسته‌ترین و بهترین مشاوران زیست محیطی بهره گرفتیم. 

وی گفت: دانشگاه فردوسی نیز در همین چارچوب تهیه پیوست زیست محیطی پروژه ارتفاعات جنوبی مشهد را بر عهده گرفته است.
کلایی افزود: ظرف سه سال اخیر در ارتفاعات جنوب مشهد اقدامات زیست محیطی بی‌نظیری صورت گرفته بطوری که میلیونها اصله درخت در این گستره کاشته و فضاهای بزرگی احیا شد.

وی ادامه داد: دادستان مشهد نیز امروز در مصاحبه‌ای از موضع شورای حفظ حقوق بیت المال و حفظ محیط زیست شهری، از شهرداری مشهد اعلام حمایت کرده است. 
شهردار مشهد گفت: تمرکز مدیریت شهری همچنین بر حمل و نقل پاک و گسترش خطوط دوچرخه‌رانی برای شهروندان است.

وی افزود: شهرداری مشهد امسال پیگیر استفاده از اتوبوسهای برقی و هیبریدی نیز برای حمل و نقل عمومی درون‌شهری است.
کلایی ادامه داد: بر این اساس به دور از برخی موج‌سواریها هم‌اینک با تکیه بر باور موجود در افکار بیرونی، اگر بتوانیم همراهی همه نهادها را جلب کنیم بهترین نتایج زیست محیطی کشور را در مشهد شاهد خواهیم بود.

نشست از رسمیت افتاد 

برخی از اعضای شورای شهر مشهد در ادامه نشست امروز، هنگام رای‌گیری برای اعلام نظر در مورد توضیحات شهردار خواستار ارائه مطالبی را پیش از رای‌گیری مطرح کردند اما نایب رییس شورا با استناد به آیین‌نامه از این اقدام آنها ممانعت کرد.

این اقدام رییس نشست شورای شهر مشهد با وکنش چهار نفر از اعضای شورا مواجه شد که در اعتراض به آن، محل نشست را ترک کردند. 

با این اقدام، نشست رسمی شورا از رسمیت خارج شد لذا رییس نشست تنفسی ۱۵ دقیقه‌ای اعلام کرد تا اعضای معترض به محل نشست بازگردند اما آنها امتناع کرده و به این ترتیب باعث ختم نشست رسمی امروز شورای شهر مشهد و تعطیلی آن شدند.

شورای شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۵ عضو دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.