به گزارش ایرنا موضوع تذکر رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد،عدم پیگیری صدور حکم رییس نهاد مطالعات و برنامه‌ریزی توسعه و عمران شهر مشهد بود.
محمد هادی مهدی نیا در خصوص تذکر خود گفت: بسیاری از مشکلات پیرامون بررسی، تحویل گیری، تایید و تصویب طرح‌های تفصیلی و اسناد به جا مانده از طرح جامع نشات گرفته از عدم ایفای نقش موثر نهاد مطالعات و برنامه ریزی توسعه و عمران شهر مشهد است که در سال ۱۳۸۴ باهدف افزایش تحقق پذیری طرح‌های توسعه و عمران شهری و کاهش فاصله میان سیاست‌گذاری تا اجرا و هم افزایی هرچه بیشتر میان مراجع تصویب و تایید طرح های توسعه شهری، در قالب تفاهم نامه مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و شهرداری مشهد تشکیل شده بود.
وی افزود: انتخاب و پیگیری صدور حکم رییس این نهاد مستند به بند یک ماده سه پیوست موافقتنامه مورخ مهر ماه سال ۸۴ به صورت امضای مشترک وزیر راه و شهرسازی و شهردار مشهد می‌تواند گره‌گشای وضعیت فعلی و ایجاد کننده تعامل بین مراجع مختلف و تعیین تکلیف طرح تفصیلی هفت گانه شهر مشهد با بیش از ۱۰ سال اطاله زمانی شود که در رابطه با عدم پیگیری این موضوع به شهردار تذکر داده می‌شود.
رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد نیز عدم تهیه پیوست‌های زیست‌محیطی را موضوع تذکرش به شهردار بیان کرد و گفت: عدم توجه به مشکلات زیست‌محیطی یک تهدید جدی مستمر و فراگیر علیه سلامت است که تبعات سوء اجتماعی و اقتصادی به همراه دارد.
محمد حاجیان شهری افزود: طبق مصوبه بهمن ماه سال ۹۴ شورای شهر مشهد، شهرداری باید در اجرای پروژه‌های خود به محیط زیست توجه داشته و پیوست زیست‌محیطی برای پروژه ها داشته باشد اما برخی از پروژه‌ها بدون پیوست زیست‌محیطی اجرا شده‌اند.
وی ادامه داد: از این رو به شهردار مشهد تذکر داده و می‌خواهم ادامه روند عمرانی پروژه‌های فاقد پیوست زیست محیطی را تا اخذ تاییده متوقف و از آغاز پروژه‌های جدید فاقد پیوست زیست محیطی جلوگیری کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.