حمیدرضا موحدی‌زاده روز دوشنبه در نشست شورای شهر مشهد افزود: می‌بایست در خصوص موضوع بحران کرونا، ملی اندیشید اما منطقه‌ای و محلی عمل کرد. همه ارگانها برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تلاش کرده‌اند اما منطقی نیست که عده‌ای در برخی تصمیم‌گیریها فقط دولت را مقصر دانسته و به دولت هجوم ببرند. در این شرایط نباید دولت را تضعیف کرد. 
وی ادامه داد: البته دولت هم باید سنجیده‌تر عمل کند. به عنوان نمونه در موضوع وام یک میلیون تومانی باید کمی حساب شده‌تر عمل می‌شد زیرا در هر شرایطی باید کرامت مردم حفظ شود. 
عضو شورای شهر مشهد به رخدادهای گارسال از جمله گران‌شدن نرخ بنزین و سقوط هواپیما اشاره و بیان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از این حوادث به نفع خود استفاده کردند. باید از تجارب پارسال استفاده کرد و با همدلی و دوستی، اعتماد عمومی را بین دولت، نظام و مردم افزایش داد.
وی گفت: تحریک دشمنان نیز کار سنجیده‌ای نیست بطوری که می‌بایست در نشان دادن قدرت نظامی خود سنجیده عمل کنیم.
موحدی‌زاده در ادامه به اقدامات مدیریت شهری مشهد در فرایند پیشگیری از شیوع بیماری کرونا هم اشاره و بیان کرد: در جریان بحران بیماری همه‌گیر، شورای شهر و شهرداری مشهد اهتمام فراوانی داشتند تا در کنار مبارزه با این ویروس منحوس نگذارند نظافت، ترافیک، نگهداری و امنیت شهر دچار آسیب شود. 
وی افزود: در خصوص رسیدگی به اقشار محروم و آسیب‌پذیر نیز اقدامات خوبی با همدلی مردم و سازمانهای مختلف در حال انجام است. ایجاد بانک اطلاعاتی شناسایی اقشار آسیب‌پذیر توسط شهرداری مشهد و شورای اجتماعی محلات در حال انجام است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد بر حفظ جان مردم و سلامت جامعه به عنوان اولویت اصلی مدیریت شهری و شورای شهر تاکید و بیان کرد: در عمل به همین اولویت مدیریت شهری مشهد ۸۰۰ میلیون تومان درآمد روزانه خود را با تعطیلی ناوگان قطارشهری و اتوبوسرانی از دست داد. 
وی ادامه داد: البته برای حل مشکل برخی اقشار جامعه، از امروز ناوگان اتوبوسرانی به صورت محدود با رعایت موازین فاصله‌گذاری اجتماعی فعال شده‌ اما مدیران مربوطه باید نظارت کافی را بر این ناوگان برای رعایت فاصله‌گذاری داشته ‌باشند.
موحدی‌زاده گفت: با توجه به سیر نزولی روند ابتلا به بیماری کرونا، در روزهای اخیر سیاستهای سختگیرانه تا حدودی تغییر کرده و اصناف مختلف فعال شده‌اند اما تا زمانی که حتی یک مورد بیمار کرونا وجود دارد خطر رفع نشده و باید تا قطع زنجیره انتقال ویروس عامل این بیماری تمام موازین بهداشتی به دقت رعایت شوند. 
وی همچنین به موضوع بکارگیری ظرفیت زنان در مدیریت شهری اشاره و بیان کرد: سهم زنان در مدیریت شهرداری مشهد باید بیشتر از وضعیت موجود باشد که البته اقداماتی صورت گرفته و انتظار می‌رود شهردار در این خصوص اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.