مدیرکل اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در حاشیه این همایش به خبرنگاران گفت: امروز در این چارچوب چهار هزار نفر از رزمندگان نیروی زمینی ارتش، پدافند هوایی، هوانیروز، مرزبانی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مستقر در خراسان رضوی در همایش ورزشی در محل پادگان مشهد حضور داشتند

فرزاد فتاحی ورزش را در همه زمانها، مکانها و همه اقشار موجب نشاط، شادابی و سلامتی جسمی و روحی توصیف و بیان کرد: ورزش و آمادگی جسمانی در سطح نیروهای مسلح اهمیت بسیار بیشتری دارد و به این موضوع در سطح نیروهای مسلح به خوبی توجه می‌شود.

وی افزود: همزمان با هفته تربیت‌ بدنی برنامه‌ریزی به منظور اجرای ورزشهای همگانی برای تمامی اقشار جامعه در دستور کار قرار گرفت و در همین چارچوب برنامه‌های مختلفی سطح خراسان رضوی در حال اجرا است.

مدیرکل اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به تاثیر ورزش مستمر بر سلامت عمومی جامعه می‌بایست با اجرای برنامه‌های ورزشی و انعکاس آن در رسانه رهنمود مقام معظم رهبری را مبنی بر "ورزش برای همه آحاد لازم است" نهادینه شود.

وی گفت: ورزش هرچه بیشتر در سبد هزینه خانواده جای گیرد به همان نسبت از هزینه‌های درمانی می‌کاهد.

پارسال ۵۱ درصد از جمعیت سه میلیون و ۳۲۳ هزار نفری مردان و ۵۰ درصد از جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری زنان در خراسان رضوی در برنامه‌های ورزش همگانی شرکت کردند. همچنین دست کم ۴۰۰ برنامه کوهنوری، ۶۰۰ مورد همایش پیاده‌روی خانوادگی و هزار برنامه ورزشی در محلات شهرهای مختلف این استان پارسال برگزار شد.

بر این اساس استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در جمعیت مشارکت‌کننده و تعداد برنامه‌های ورزش همگانی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.