به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی در این همایش که به همت شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی برگزار شده بود با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن گفت: جامعه پدرانه امروز نیازمند یادگیری عشق مادرانه و آشتی با عطوفت مادرانه است.
فرشته سلجوقی افزود: نیازمندی جامعه مردانه کنونی به رفتار مادرانه از آن جهت است که مادرانگی به ما خلاقیت می دهد و باعث می شود همچون مادران در برخورد با دیگر اقشار باورهای خود را از نو بسازیم و به نیازهای نسل جدید توجه کنیم، این صفت مادرانگی می تواند فرصتهای مغتنمی در اختیار دیگران قرار دهد.
وی اظهار داشت: جامعه روشنفکری ما نیز راهی ندارد جز اینکه عشق مادرانه را سرلوحه کار خود قرار دهد چرا که مادران با حس حمایتگری خود از ضعیفان خانواده طرفدار چند صدایی هستند.
وی گفت: حکمرانی پدرسالارانه، آینده را به گروگان می گیرد لذا باید به منظور ایجاد فرصتهای جدید برای آیندگان از مهرمادرانه بهره مند شویم.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با اشاره به جایگاه تاریخی زنان خیر خراسان افزود: زنان نوغان مشهد هزار و 200 سال قبل با بخشیدن مهریه خود برای شرکت در تشییع پیکر مطهر حضرت امام رضا (ع) اقدام بسیار شایسته انجام دادند.
وی اظهار داشت: بسیاری از اماکن کنونی آستان قدس رضوی باقیمانده وقف بانوی خراسانی، گوهرشاد خانم است اما حتی یک میدان و خیابان به نام این بانوی خیر نداریم.
وی همچنین از اقدامات شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی تجلیل کرد و گفت: ورود این شورا به بخش پژوهش رویداد بسیار مهمی است.
رئیس شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی نیز در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: این شورا طی سه سال گذشته فعالیتهای متفاوت در چهار حوزه عمران سلامت، مددکاری در حوزه درمان، فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و فعالیتهای سلامت روان و نشاط اجتماعی انجام داده است.
آرزو حیدریان افزود: ساخت و سازهای اماکن درمانی، راه اندازی دفاتر شعب خیریه بخشش، گردهم آیی هشت سمن مرتبط با این حوزه در ساختمان آرامش از جمله فعالیتهای این شوراست.
وی اظهار داشت: این سمن ها در حوزه سلامتی و حمایتی در بخش سلامت جسم و روان کودکان و مادران به فعالیت مشغولند و خدمات خیریه نیز علاوه بر رویکرد سنی در شکلهای جدید بوسیله زنان انجام می شود.
وی به تغییر نگرش در امور خیریه اشاره کرد و گفت: بسیاری از زنان خیر در سنین مختلف از طریق فعالیتهای تخصصی، مشاوره ای و ایده پردازی با این مرکز همکاری دارند و با تغییر نگاه خیرین، زنان حامی طرح های نو در زمینه پژوهش شده اند که انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه فردوسی، جهاد دانشگاهی و مرکز تحقیقات ایمنی بیمار در قالب طرح 'خیر حامی پژوهش' در این راستا انجام شده است.
حیدریان با اشاره به طرح های 'زیارت، نشاط، سلامت'، 'روستا، ورزش، سلامت' و 'هنر، ورزش،سلامت' و طرح های حمایتگرانه از مادران کودکان بیمار، کودکان با نیازهای ویژه و زنان فرهیخته و دانش آموختگان نخبه افزود: این طرح ها با همکاری و هم افزایی سمن های فعال در این حوزه اجرا می شود.
وی به طرح غربالگری سرطان سینه اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری آموزش و پرورش و دعوت از مادران، بسته های تغذیه سالم ارائه شده و دوره های آموزشی و پیشگیرانه در خصوص این بیماری برگزار می شود.
وی گفت: در قالب تورهای آموزشی و غربالگری بیماری های بانوان بسیاری از افراد در معرض خطر شناسایی و با هزینه این شورا به مراکز درمانی معرفی شدند.
حیدریان افزود: در این راستا پنج هزار نفر در مشهد و 15 هزار مادر در سایر شهرستانهای استان از آموزشهای مربوط به سرطان سینه بهره مند شده و حدود 20 درصد از این تعداد برای غربالگری معرفی شدند.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.