محمدباقر معبودی‌نژاد روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: فروشندگان طلا، نقره، جواهر و همچنین کارگاههای تولید زیورآلات در مشهد از ۲۵ اسفند پارسال تعطیل شده و این وضعیت تا بیست و سومین روز فروردین ماه ادامه داشت. 

وی ادامه داد: با اینکه از ابتدای هفته پیش بخشی از صنوف همچون واحدهای طلافروشی‌ اجازه بازگشایی یافتند، وضعیت رکود کار برای این رسته صنفی چندان تغییر نکرده است.

رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: محل کسب ۸۰ درصد فروشندگان طلا، جواهر و نقره مشهد در مجتمع‌های تجاری و پاساژها مستقر است و بر اساس تصمیم "ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا" این مجتمع‌ها تا امروز یک خرداد ماه تعطیل بودند.

وی افزود: شرایط برای آن دسته از فروشندگان طلا، نقره و جواهر که در حاشیه ‌خیابانهای شهر بطور مستقل مغازه دارند نیز چندان مطلوب نیست زیرا رکود شدید بر بازار طلا حاکم شده بطوری که تقریبا هیچ معامله‌ای انجام نمی‌شود.

معبودی‌نژاد ادامه داد: ساعات کاری برای صنوف در این ایام ۱۰ صبح تا ۱۸ بعدازظهر تعیین شده اما واحدهای طلا فروشی از ساعت ۱۴ بعدازظهر به بعد فعالیت ندارند زیرا به دلایل امنیتی صلاح نیست که در ساعات خلوتی خیابانها اینگونه واحدهای صنفی باز باشند

وی همچنین گفت: در مدتی که صنوف فروش طلا و نقره در ایران مجبور به تعطیلی بودند قیمت جهانی اونس طلا افزایش یافت.

رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد افزود: همین امر منجر به گرانی زیورآلات و مصنوعات طلا شد و رکود معاملات را در این بازار تشدید کرد.

هزار و ۱۷۴ واحد صنفی در سطح کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد زیرپوشش اتحادیه صنف فروشندگان طلا، نقره و جواهر فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.