به گزارش روز شنبه استانداری خراسان رضوی،  کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی به عنوان معین اقتصادی فرهنگی شهرستان خوشاب، شرکت قوی سربداران به عنوان معین اقتصادی بخش نوده انقلاب خوشاب، خانه قرآن و عترت ضحی به عنوان معین فرهنگی شهرستان خوشاب، شرکت ساختمانی آرتین به عنوان معین اقتصادی فرهنگی بخش مرکزی و آقای مسلم بلند نظر به عنوان معین اقتصادی فرهنگی بخش مشکان شهرستان خوشاب انتخاب شدند.
همچنین شرکت تعاونی روستایی سلطان آباد به عنوان معین اقتصادی روستاهای سیدآباد، بلقان آباد، سوزنده علیک، کیخسرو، ترخاص، سراجه، نورآباد، فوجی، زرقی، روکی و طالبی، شرکت تعاونی روستایی رباط جز به عنوان معین اقتصادی روستاهای حجت آباد، عبدل آباد و خوشاب و شرکت تعاونی کشت و صنعت طاهر یکتا توس به عنوان معین اقتصادی روستاهای رباط جز، دهنه شور، داشخانه و برقبان خوشاب انتخاب شدند.
گفتنی است، ۳ معین اقتصاد مقاومتی هم تحت عنوان کمیته امداد امام خمینی (ره)، شرکت کشت، صنعت و دامپروری گناباد و مجموعه کالای خواب حیدر، مسوولیت توسعه شهرستان گناباد و تعدادی از روستاهای آن را بر عهده گرفتند
علیرضا رزم‌حسینی پیش از حضور در استان خراسان رضوی، در زمان تصدی استانداری کرمان طرحی موفق از توسعه را در قلعه گنج اجرا کرد که مورد توجه و تشویق رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.
وی با الگوگیری از تجربه موفق قلعه گنج طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را به عنوان برنامه عملیاتی خود در چارچوب تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی اعلام و در همین راستا از دی ماه ۱۳۹۷ با تقسیم استان به ۱۲ منطقه (بر مبنای شمار حوزه های انتخاباتی) اجرای آن را پیگیری کرده است.  
در این طرح نهادها و موسسات بخش خصوصی، غیردولتی یا نیمه‌دولتی به عنوان "معین اقتصادی" مناطق ۱۲ گانه خراسان رضوی انتخاب و وظایف و تعهداتشان در قالب یک  تفاهمنامه برای هر معین اقتصادی مشخص شده است.

بر این اساس هم‌اینک ۱۹۷ معین اقتصادی در مناطق ۱۲ گانه خراسان رضوی ۹۸ درصد از کل روستاهای این استان را زیرپوشش برنامه‌های توسعه برده‌اند.

افزون بر ۹۲ درصد معین‌های اقتصادی خراسان رضوی از بخش خصوصی و هشت درصد از بخش دولتی و نهادهای غیردولتی هستند.

استاندار خراسان رضوی تاکنون در روند اجرای طرح مثلت توسعه اقتصادی فرهنگی شامل سه ضلع کارگزاران حکومتی، سرمایه گذران و کارآفرینان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون آن جای دارند به همه شهرستان‌های این استان سفر و در این چارچوب ده‌ها تفاهمنامه اقتصادی را با مسوولان محلی و شرکت‌های اقتصادی بخش خصوصی به عنوان 'معین' امضا کرده است.

تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی شامل ۲۱ درصد در حوزه خدمات و گردشگری ۴۴ درصد در حوزه صنعت و ۳۵ درصد در حوزه کشاورزی است.

در همین ارتباط نهادی با عنوان 'نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی' نیز توسط استاندار خراسان رضوی تشکیل و فعال شده که با بهره‌گیری از مشاوره نخبگان و دانشگاهیان وظیفه  فراهم کردن زمینه انتقال تجارب معین‌های اقتصادی، کنترل و نظارت بر پروژه‌ها و عملکرد معین‌ها، پیگیری امور اداری و مشکلات معین‌های اقتصادی با نظارت مستقیم فرمانداران را عهده دار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.