مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد روز یکشنبه در حاشیه این مراسم با تبریک فرارسیدن چهل‌ و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به خبرنگار ایرنا گفت: ایران از جمله کشورهایی است که از ذخایر معدنی زیادی برخوردار است ولی متاسفانه در مورد آب با کمبود مواجه است به طوری که بسیاری از کشاورزان با این مشکل مواجهند از این رو استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار می تواند تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک کند.

محمود شبان افزود: برای اجرای طرح آبیاری کم فشار با صرف هزینه ای افزون بر  یک میلیارد و ۵۶۱ میلیون ریال ۲۷۷.۹ هکتار از اراضی و باغات تحت پوشش آبیاری کم فشار قرار گرفت.

 وی از تمامی متقاضیانی که خواستار اجرای طرح تجمیع آبیاری کم فشارند خواست تا با مراجعه به اداره امور فنی و زیر بنایی شهرستان خلیل آباد تشکیل پرونده دهند.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: آبیاریهای کم فشار یکی از روش های اساسی و مهم در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است در این نوع شیوه آبیاری، آب از طریق شبکه لوله‌هایی از منبع آبی به سایر قسمت‌های باغات و اراضی تحت شرب هدایت  می‌شود که این موضوع باعث جلوگیری از هدر رفت آب به میزان قابل توجهی می شود و علف‌های هرز در مزارع و باغات رشد نمی کند.

شبان افزود:  پس از گذشت 41 سالِ پُرافتخار از عمر انقلاب و شروع گام دوم انقلاب، امروز تأمین امنیت غذایی و رونق تولیدات بخش کشاورزی در شرایط سخت تحریم‌های اقتصادی بر اساس اقتصاد مقاومتی، سرلوحه تلاش‌های شبانه‌روزی ماست و در این میان دست بهره‌برداران پر تلاش شهرستان را به گرمی می‌فشاریم و به آنها دست‌مریزاد می‌گوییم.

وی اضافه کرد: در ایام‌ الله دهه فجر۹۸، بیش از ۲۰ طرح کشاورزی در زیر بخش‌های آب‌ و خاک، دام و طیور، شیلات و آبزیان، باغبانی، صنایع تبدیلی و غذایی، منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مرکز شهرستان خلیل آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.