علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در هفتادوسومین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی افزود: هم اکنون ۸۸۱ پروژه کوچک و بزرگ توسط معین‌های اقتصاد مقاومتی در روستاهای این استان در حال اجراست.

وی با اشاره به شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی ادامه داد: این شهید سرافراز بسیار فروتن، اخلاق مدار و پاکدست بود و خود را سرباز ولایت و وطن می‌دانست.
وی گفت: همه وظیفه داریم سبک رفتار و اخلاق این شهید را به خصوص برای جوانان بگوییم و تبلیغ کنیم. شهید سلیمانی بسیار ساده زیست بود، به خانواده شهدا بسیار علاقه داشت و دنبال جاه و مقام نبود.
رزم حسینی افزود: حتی وقتی خواستند نشان ذوالفقار را به شهید سلیمانی بدهند این شهید بزرگوار تاکید داشت که رسانه‌ای نشود.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان رضوی هم گفت: طبق آمار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری این استان در پاییز امسال به ۶.۳ درصد رسیده که طی ۱۵ سال اخیر بی سابقه است و این میزان چهار درصد کمتر از متوسط کشوری می‌باشد.
علی رسولیان افزود: از پاییز پارسال تا پاییز امسال ۱۱۷ هزار اشتغال خالص در این استان ایجاد شده که از این تعداد ۹ هزار شغل در روستاها بوده است.
وی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی استان ۵۲.۵ درصد است که هشت درصد بیشتر از متوسط کشوری است و این آمار نشان می‌دهد انگیزه، امید به کار و فعالیت اقتصادی در این استان افزایش یافته است. 

نماینده مردم مشهد و کلات هم در این نشست گفت: خون شهید سلیمانی آثار و برکاتی خواهد داشت که جامعه بشری را به ظهور امام عصر (عج) نزدیک می‌کند.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: امروز موج تقاضا برای جمع آوری پایگاه‌های نظامی آمریکا از کشورهای مختلف رو به افزایش است و همه آگاه شده‌اند پایگاه‌های نظامی آمریکا نه تنها ایجاد امنیت نمی‌کند بلکه موجب ناامنی است.

در حاشیه این نشست شرکت تولید چسب ثامن به عنوان یکصد و چهارمین معین اقتصادی برای فعالیت در چند روستای اطراف مشهد معرفی و تفاهمنامه‌ای با مدیر این شرکت به امضا رسید.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع وسعت معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و ۲ هزار و ۵۴۰ روستاست.

این استان همچنین با ۸.۱ درصد جمعیت کشور ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جمعیت در قالب ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد که یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از این تعداد در روستاهای استان سکونت دارند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.