فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب روز یکشنبه در حاشیه گشایش این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه با هدف حمایت از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی و تولیدکنندگان بومی در این شهرستان برپا شده‌است.
سرهنگ نورالدین پالهنگ با اشاره به محصولات عرضه شده در این نمایشگاه افزود: انواع پوشاک، لحاف، تشک، ست آشپزخانه و محصولات تولیدی بومی و محلی از جمله خشکبار، ترشی، عرقیات گیاهی، فرش دستبافت، قارچ، مبل، عسل و همچنین محصولات فرهنگی در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تولیدکنندگانی که در این نمایشگاه حضور دارند همگی از محل تسهیلات بسیج‌سازندگی و محرومیت‌زدایی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ص) فعالیت خود را آغاز و توانسته‌اند به مرحله تولید برسند.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور فعالان اقتصاد مقاومتی بومی شهرستان میاندوآب و سایر شهرهای آذربایجان‌غربی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی و دایمی جنوب استان در این شهرستان دایر شده است.

سرهنگ پالهنگ افزود: علاوه بر فعالیت اردوهای جهادی اقتصادی و تولیدی در میاندوآب، اردوهای جهادی در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی، آموزش قرآن و احکام، برداشت محصول و محرومیت‌زدایی در بخش عمران و آبادانی و بهداشت و درمان در مناطق محروم و کم‌برخوردار این شهرستان با بکارگیری بسیجیان خواهر و برادر امسال فعالیت چشمگیری داشتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب گفت: شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه، ثابت می‌کنند که این شهرستان در بحث تولید ملی و کمک به اقتصاد مقاومتی همیشه آماده و در خط مقدم قرار دارد.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی در زمینه حفظ تولید ملی و تولید کالای داخلی، حفظ مشاغل خانگی و اشتغال موجود، افزایش توان پولی و مالی، ایجاد مشاغل جدید، درآمدهای ناشی از مالیات و حذف تدریجی وابستگی به نفت و سوخت‌های فسیلی نقش بسزایی دارد.

سرهنگ پالهنگ ادامه داد: کاهش قیمت تمام شده محصولات تولید داخلی، افزایش فضای کسب و کار، افزایش منافع مردم، جلوگیری از انتقال سرمایه داخلی به خارج از کشور، کمک به تقویت بورس اوراق بهادار به جهت افزایش قدرت تولید و جذب سرمایه‌گذار و تقویت فضای تجارت و بازارهای صادرات از دیگر مزایای اقتصاد مقاومتی است.
وی گفت: بنابر منویات مقام معظم رهبری، ستون فقرات اقتصاد مقاومتی در شرایط فعلی حمایت از کالای داخلی، ایرانی و تولید ملی است ولی برخی‌ها با واردات کالای خارجی قاچاق برای بیگانگان شغل ایجاد می‌کنند.

وی بیان کرد: استفاده از کالای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، خیانت و جفا به کشور است.

 این نمایشگاه در ۸۸ غرفه و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، کمیته امداد امام خمینی(ره) و دستگاه‌های اجرایی میاندوآب در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهرستان راه‌اندازی شده و تا هشتم آذرماه در این مکان برای بازدید عموم دایر است.

 میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.