‍ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خلیل آباد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آغاز رزمایش کمک‌های مومنانه و همدلی با توزیع ۳۵۰ بسته معیشتی بین نیازمندان روستای مزده از توابع بخش مرکزی خلیل آباد به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال توسط فرمانده پایگاه بسیج، روحانیون روستا، خیرین روستا و دهیاری و شورای اسلامی روستای مزده خبر داد.

سرهنگ ابولفضل فتوحی افزود: در راستای تحقق تدابیر و فرامین رهبر معظم انقلاب در سخنرانی تلویزیونی روز نیمه شعبان با هدف به صحنه آوردن کمک‌های مردمی برای حمایت از خانواده‌های نیازمند و صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا، رزمایش سراسری "کمک مومنانه" توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج، خیرین، معتمدین شهر و روستا همزمان با میلاد خجسته و نورانی امام زمان (عج) آغاز شده است.

وی ادامه داد: تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان بیش از هزار بسته مواد غذایی از محل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)  و حسینیه حسینی خلیل آباد بین نیازمندان توزیع می شود.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خلیل آباد گفت: در آستانه ماه پر فضیلت رمضان، ماه انفاق و کمک به مستمندان از تمامی خیرین و سازمان‌های مردم نهاد خواستاریم که پایگاه‌های بسیج را در این امر خداپسندانه یاری دهند.

فتوحی افزود: با همدلی و مشارکت همه جانبه در کنار محرومان و نیازمندان جامعه هستیم تا شرایط بحرانی کرونا آسیبی به آنان وارد نکند از این رو تمام پایگاه‌های بسیج خلیل آباد در این زمینه فعال شده‌اند.

 فرماندار خلیل آباد نیز ضمن قدردانی از زحمات جامعه پزشکی کشور در مبارزه با ویروس کرونا گفت: مردم  این شهرستان در قالب طرح کمک‌های مومنانه پویش‌های مردمی خوبی را  با محوریت سپاه ناحیه تشکیل داده و به طرح "کمک مومنانه" رهبری لبیک گفتند.

ابراهیم قاسم پور با بیان این که در شهر خلیل آباد و کندر و روستاهای تابعه اقدامات خوبی توسط پویش‌های مردمی برای ضد عفونی کردن معابر شهری و روستایی انجام شده است افزود: پیش بینی می شود تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان و همچنین در نیمه ماه رمضان و همزمان با میلاد امام حسن (ع) و شب های احیاء بسته های مواد غذایی بین نیازمندان توزیع شود.

وی ادامه داد: مقابله با ویروس کرونا وظیفه همگانی محسوب می شود و برای پیروزی بر این بیماری باید همه اقشار با همدلی و هماهنگی و هدف مشخص گام بردارند.

بخشدار مرکزی خلیل آباد نیز گفت: در راستای تحقق فرمایشات رهبری مبنی بر کمک مومنانه به نیازمندان، اقدامات مربوط به ساماندهی هدایای اقشار مختلف برای کمک به آسیب دیدگان از بیماری کرونا در بخش مرکزی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

ریحانه شریعتی با بیان این که در مرحله اول در ۱۲ روستا ۵۰۰ سبد غذایی از محل کمک‌های خیرین بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد افزود: در این  مرحله نیکوکاران افزون بر ۸۰۰ میلیون ریال  برای تهیه بسته های غذایی نیازمندان اقدام تهیه کردند و  تا قبل از ماه مبارک رمضان بسته های غذایی دیگری هم به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال که توسط خیرین جمع آوری شده بین نیازمندان توزیع می شود.

وی با بیان این که در کنار بسته‌های مواد غذایی، اقلام  بهداشتی در اختیار این خانواده ها قرار می گیرد اضافه کرد: بیش از  دو هزار خانوار روستایی بخش مرکزی خلیل آباد از طرح کمک‌های مومنانه بهره‌مند می‌شوند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری خلیل‌آباد در ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

خلیل‌آباد مرکب از دو بخش مرکزی و ششطراز ۲۷ روستا دارد. دو سوم جمعیت این شهرستان شامل ۳۲ هزار نفر ساکن روستاها هستند و ۸۵ درصد مردم  شهرستان خلیل‌آباد به شغل کشاورزی اشتغال دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.