معاون فرماندار گناباد به خبرنگار ایرنا گفت: این موکب در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و با هدف گسترش اقدامات پیشگیرانه از شیوع کرونا با همکاری ستاد عتبات عالیات و دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان راه‌اندازی شده است.

احمد سفری افزود: با توجه به شرایط، موقعیت و بالا بودن میانگین سنی جمعیت در این شهرستان توجه بیشتر شهرواندن به رعایت اقدامات پیشگیرانه و پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

وی ادامه داد: مرحله جدید طرح فاصله گذاری هوشمند از روز شنبه آغاز می‌شود و اصناف کم خطر باید برای از سرگیری فعالیت در موعد مقرر در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

وی از اتحادیه ها و اصنافی که شرایط فعالیت مجدد از هفته آینده را دارند خواست نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه طبق موازین و مقررات اهتمام ورزند.

معاون ستاد عتبات عالیات گناباد هم به خبرنگار ایرنا گفت: در موکب سلامت در وهله نخست غربالگری، تب سنجی و سنجش فشار خون شهروندان به صورت رایگان انجام می‌شود و در مرحله بعد بسته‌های بهداشتی و ماسک  توزیع می‌گردد.

علی باقرزاده افزود: این موکب تا زمان ریشه کنی بیماری کرونا به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

آزمایشگاه تشخیص کرونا در گناباد نیز با هدف سرعت بخشی در تشخیص و درمان بیماران مبتلا به کرونا ۲۳ فروردین ماه جاری فعالیت خود را آغاز کرد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در گناباد نتایج آزمایش‌ها در مدت یک روز بررسی و اعلام می‌شود و آمادگی بررسی آزمایش‌های ارسالی از سایر شهرستان‌های خراسان رضوی نیز در این آزمایشگاه وجود دارد.

دکتر جواد باذلی افزود: کلینیک سرپایی بیماران حاد تنفسی نیز با همکاری معاونت‌های درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد ابتدای فروردین ماه جاری آغاز به کار کرد. 

۱۷۰ تخت برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان بهلول گناباد اختصاص یافته است.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد شهرستان‌های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی را زیرپوشش دارد.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.